انتقاد نماینده چابهار از فیلتر شبکه های اجتماعی

شنبه،۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
انتقاد نماینده چابهار از فیلتر توییتر

گروه سیاسی - نماینده چابهار می گوید توییتر فیلتر شده و برهمین اساس، مردم عادی نباید به آن دسترسی داشته باشند اما  چگونه است که نمایندگان مجلس و حتی اعضای هیئت رئیسه تند تند توییت می‌کنند؟ 

به گزارش  پیام ایران به نقل از برنا، وی در گفت و گویی گفت: مجلس به تعبیر حضرت امام عصاره فضایل ملت و در رأس امور است. علی‌القاعده نمایندگان مجلس باید مرد قانون باشند که هستند. نکته‌ای که برای من جالب است بحث توئیتر است. توئیتر در کشور ما فیلتر شده و برهمین اساس، مردم عادی نباید به آن دسترسی داشته باشند چون استفاده از فیلترشکن‌ها هم جرم محسوب می‌شود و یا به لحاظ قانونی، محل اشکال است. چگونه است که نمایندگان مجلس و حتی اعضای هیئت رئیسه تند تند توئیت می‌کنند؟! چطور این کار را می‌کنند؟! باید این سوال را از آنها پرسید. اگر واقعا معتقد به فیلتر توئیتر هستیم، چگونه خودمان قانون را دور می‌زنیم؟! این ابدا پذیرفته شده نیست.

نقدی دیگری که از درون عنوان می‌کنم به این صورت است که مقام معظم رهبری در پیام وحدت بخشی که به مجلس فرستادند، اولویت‌های را مشخص کردند. از طرفی مردم هم انتظار دارند که مجلس در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و معیشتی ورود جدی‌تری داشته باشد. اما به نظر می‌رسد که برخی از رفتارها سنخیتی با منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اولویت‌های کار مجلس ندارد. به عنوان مثال در جلسه‌ای که وزیر ارتباطات حضور داشت بسیاری از همکاران معترض به بحث اینستاگرام بودند. خودم نقدهای جدی بر فضای مجازی دارم و معتقدم که ما در بحث مدیریت فضای مجازی، بسیار ضعیف عمل کردیم و با پارامترهای فرهنگی لازم و با نگاهی که مقام معظم رهبری دارند، فاصله‌های بسیار داریم اما اینگونه راحت صحبت کردن از فیلتر اینستاگرام، در حالیکه می‌دانیم بسیاری از طریق همین نرم‌افزار معیشت خود را می‌گذرانند، مناسب نیست. وانگهی شما که می‌خواهید نهی از منکر کنید یک امر به معروف هم کنید، همچنین رطب خورده که نباید منع رطب کند! برخی از همین همکاران که خواهان فیلتر اینستاگرام هستند خودشان هم در این فضا فعال هستند. من معتقدم در بحث‌های فیلترینگ باید خیلی فنی و کارشناسی ورود کنیم چرا که با فضای کرونا به بسیاری از مشاغل ثابت شد که اینستاگرام می‌تواند، مفید باشد. باز هم تأکید می‌کنم از نظر من پذیرفته شده نیست که وقتی ما برای مردم عادی توئیتر را مناسب نمی‌دانیم خودمان از آن استفاده کنیم.

بنابراین با فیلتر تلگرام، توئیتر و اینستاگرام مخالف هستید؟

با توجه به اینکه تلگرام در بحث اغتشاشات خیابانی در سال 96 و 98 مخصوصا در سال 96 به نوعی نقش داشت، بهتر است در مورد آن مراجع امنیتی نظر بدهند. اما نباید دامنه فیلتر را آنقدر گسترده کنیم که شامل همه پلتفرم های فضای مجازی مخصوصا اینستاگرام شود و اگر هم قرار است چنین اتفاقی بیفتد، اول باید نمایندگان مجلس از خودشان شروع کنند و خودشان استفاده نکنند که ما می‌بینیم این استفاده دارد اتفاق می‌افتد. در مورد توئیتر بنده نگفتم توئیتر، فیلتر نشود گفتم اگر سیاست کلی کشور این است که با توجه به تبعات امنیتی، این موضوع نباید باشد و باید فیلتر باشد، علی‌القاعده اولین کسانی که نباید از آن استفاده کنند نمایندگان مجلس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11787