۱۰ پمپ بنزین زیبای دنیا در ۲۰۱۷ را ببینید

سه شنبه،۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

گروه بین الملل- معماری و زیبایی  در هرمکانی می‌تواند یکی از دلایل جذب و رضایت مشتری و همچنین افزایش سلیقه بصری افراد آن جامعه گردد . خلاقیت و حس  شکستن سنت ها نیز می‌تواند در کنار همین هنر معماری  سبب  خلق مکان‌ها و اشیایی  شود که چشم هر بیننده ای  را مجذوب خود کند این ذق  و قریجه وخلاقیت می‌تواند در هر چیزی  به کار گرفته شود از  یک نقاشی تا روش تدریس  و یا در موقعیت های  کلان مانند شهرسازی و حتی  ساخت پمپ‌بنزین های خارج از  روش‌های  مرسوم باشد. در ادامه با معماری های بی نظیر و نوآوری  خلاقانه، در طراحی ۱۰پمپ بنزین زیبا و خلاقانه دنیا آشنا خواهید شد همراه ما در نفتی  ها باشید.

پمپ بنزین پاپس آرکادیا

این پمپ بنزین در اوکلاهوما(ایالت متحده)قرار دارد و در سال ۲۰۰۷ به بهره برداری رسید.ساختمانی با ظاهر یک شیشه ی نوشابه با ارتفاع ۶۶ پا و  لامپهای نئون در مقابل این پمپ بنزین،زیبایی خیره کننده ای مخصوصا در شب برای مسافران دارد.گفته میشود معماران در این بنا  سعی در نشان دادن مفهوم آزادی داشته اند.

پمپ بنزین ای وان

در اسپانیا و در سال ۲۰۰۷ ساخته شد.معماری حلالی شکل سقف این بنا ما را یاد پرواز پرندگان در آسمان و حرکت موج دریا می اندازد. داشتن رستوران خاص و استفاده از المان های بادوام از ویژگی های دیگر این جایگاه است.

پمپ بنزین نیمن هارجو

این پمپ بنزین رویایی در فنلاند قرار دارد و در سال ۲۰۱۶ ساخته شد.با معماری زیبا در اتوبان اروپا قرار دارد. در معماری این بنا از طبیعت اطراف الهام گرفته شده است.با داشتن هتل و سونا توقف در این جایگاه را مطلوب نموده است.

پمپ بنزین اریوال

 

پمپ بنزین آریوال با ۲۱۰ متر طول،در بلژیک قرار دارد و در سال ۲۰۰۱ ساخته شد.این مکان با معماری چشم گیر شیشه ای در دو طرف اتوبان،دسترسی رانندگان را راحت تر نموده است.در این جایگاه علاوه بر پر کردن باک خودرو،فضایی فرهنگی نیز ایجاد شده است.

پمپ بنزین ویسول

 

این جایگاه واقع در گرجستان است و در سال ۲۰۰۹ ساخته شد.در کنار یک بزرگراه برون شهری قرار دارد که کشورهای آذربایجان و ترکیه را به هم متصل میکند.دارا بودن مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع و داشتن طبیعتی بکر و کوهستانی،این جایگاه را برتر نموده است.

 

پمپ بنزین باتومی

این پمپ بنزین زیبا در گرجستان قرار دارد و در سال ۲۰۱۳ بنا شده است.از ویزگی های آن میتوان به دارا بودن دو کاربرد یعنی : عرضه سوخت و رستورانی شیک اشاره کرد.این بنا همچنین ۱۲۰۰ متر مربع مساحت دارد و دارای استخری مقابل جایگاه است.

 

پمپ بنزین هوتن

این پمپ بنزین در هلند قرار دارد و در سال ۱۹۹۹ میلادی ساخته شد.با ساختاری مدرن و معماری زیبا رانندگان را مجبور به توقف در این جایگاه میکند.همچنین ساخت دیوارهای منحنی برای شکستن جریان باد از ویژگیهای این جایگاه به شمار می آید.

 

پمپ بنزین اسوموبیل

این بنا هم در کشور انگلستان قرار دارد و در سال ۱۹۷۸ به بهره برداری رسید. ویژگی منحصر به فرد این مکان ترکیب رنگ چشم نواز قرمز و سفید و آبی برای شناسایی سریع است.گرچه در نگاه اول شاید معماری جالبی نداشته باشد اما چندین پمپ بنزین را مجبور به تقلید از خود نموده است.

پمپ بنزین هیلوس

این پمپ بنزین درکشور ایالت متحده در لس آنجلس قرار دارد و در سال ۲۰۰۷ ساخته شد.ویژگی مهم این جایگاه،انتخاب به عنوان نخستین جایگاه سبز عرضه ی سوخت است.برای ساخت این مکان از مواد بازیافتی و بادوام چراغهای کم مصرف ال ای دی استفاده شده است.معماری جالب و مثلثی شکل برلی سقف این جایگاه بسیار جذاب است.همچنین روی سقف این جایگاه پنل های خورشیدی برای کاهش ۱۶ درصدی مصرف برق،تعبیه شده است

پمپ بنزین گازولین پترول

آخرین پمپ بنزین خلاقانه هم در ایتالیا قرار دارد و در سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد.از ویژگی های بارز این جایگاه ترکیب فضای سنتی و مدرن و داشتن سقفی منحنی با رنگ قرمز است.

انتهای پیام/

منبع:نفتی ها

کد خبر: 1180