بیشترین فوتی های کرونا در ایران در چه رده سنی هستند؟

پنج شنبه،۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
بیشترین فوتی های کرونا در ایران در چه رده سنی هستند؟

گروه سلامت - کدام گروه سنی جامعه بیشترین فوتی را بر اثر کرونا داشته است؟

به گزارش  پیام ایران، معاون درمان وزیر بهداشت با بیان این‌که کرونا ویروسی خطرناک است گفت: این ویروس می‌تواند ارگان‌های مختلف بدن را درگیر کند، بیشترین آمار جان باختگان ناشی از این بیماری را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و سخت‌ترین خاطرات از این روزها برای کادر درمان به جا مانده است.

قاسم جان بابایی در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در شیراز افزود: سالمندان جامعه؛ سرمایه، نعمت و بزرگان ما هستند که باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی برای درمان آنان در شرایط همه گیری کرونا استفاده کنیم.

معاون وزیر بهداشت، استفاده از ظرفیت بزرگترین بیمارستان‌ها و بهترین اساتید برای توسعه خدمات درمان کرونا در کشور را یک اولویت خواند و افزود: در شرایط کنونی جامعه پزشکی مورد اعتماد کامل مردم هستند و این نشانگر این است که مردم از ارزش زحمات تیم‌های سلامت آگاهند.

جان‌بابایی با بیان این‌که تجربه کشورهای خارجی در مواجهه با کرونا برای ایران کارایی نداشت به کسب تجربه‌های موفق داخلی اشاره کرد و یادآور شد: در مدیریت بحران این بیماری در کشور همه تلاش‌ها به کار گرفته شد تا مردم و معیشت آنان کمترین آسیب را ببیند.

وی با بیان این‌که ۲۰درصد افراد جامعه را افراد مسن شامل می‌شوند گفت:این افراد در برابر ویروس کرونا شکننده و آسیب‌پذیر هستند.۱۰ تا ۱۵درصد افراد جامعه که دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید شیوه نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در صورت ابتلا باید به بیمارستان مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت چاقی را نیز از عوامل خطرپذیر و دارای ریسک بالای ابتلا به بیماری کرونا با علائم تنفسی دانست و افزود: متاسفانه برخی جوانان با زمینه چاقی در بیمارستان‌ها بستری هستند.

دکتر جان‌بابایی همچنین گفت: مشکل کرونا را باید بیرون از بیمارستان‌ها جست‌وجو کرد و برای کنترل و غلبه بر آن رفتار مردم باید معقول‌تر شود و برای قطع زنجیره انتقال این بیماری افرادی که علامت کرونا دارند باید قرنطینه خانگی را بیشتر رعایت کنند ضمن این‌که به افراد مسن توصیه می‌شود از خانه بیرون نروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 11901