ادعای تازه رویترز درباره توقیف نفتکش های ایران

جمعه،۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
ادعای تازه رویترز درباره توقیف نفتکش های ایران

گروه بین الملل- در حالی که یک مقام مسئول ایرانی تاکید کرده که هیچ کشتی ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند، خبرگزاری رویترز مدعی است که سوخت ایرانی توقیف شده از چهار نفت‌کش به کشتی‌های دیگری منتقل شده و در حال ارسال به آب‌های آمریکا هستند.

به گزارش  پیام ایران ، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که محموله‌های سوختی ایران که توسط آمریکا توقیف شده اند به کشتی های دیگری برای ارسال به آب های آمریکا منتقل شده اند.
رویترز در ادامه مطرح کرد: یک قاضی آمریکایی مجوزی برای توقیف محموله های بنزین ایران در چهار نفت کش در ماه جولای را پس از آنکه دادستان ها یک دادخواست را ارائه کردند، صادر کرد کرد. این مجوز تنها شامل محموله ها بود نه کشتی ها.
این خبرگزاری ادامه داد: این منبع همچنین گفت که صاحبان این چهار کشتی با انتقال این محموله های سوختی موافق بوده اند.

این ادعای رویترز در حالی مطرح می‌شود که سفیر ایران در ونزوئلا در صفحه خود در توییتر با تکذیب خبر توقیف سوخت این کشتی ها آن را جنگ روانی آمریکا توصیف کرده و ایرانی بودن نفت‌کش‌ها را رد کرده است. او تاکید کرد: یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آن‌ها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند.

یک مقام مسئول نیز در واکنش به برخی ادعاهای رسانه‌ای مطرح شده در خصوص توقیف کشتی‌های نفتکش حامل محموله نفتی ایران از سوی آمریکا گفت:هیچ یک از کشتی‌های ایرانی یا محموله‌های متعلق به ایران توقیف نشده‌اند.

 این مقام مسئول ادعاهای مطرح شده را تلاشی برای فضاسازی غیر واقعی و قدرت سازی دروغین برای آمریکا عنوان نمود و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها اعلام کرده است به هرگونه اقدام خصمانه برای محدود سازی حقوق قانونی خود واکنش متقابل نشان خواهد داد و تاکنون به هیچ کشوری اجازه اقداماتی از این دست را نداده است.

گفتنی است کشتی های نفت کش ایرانی حامل بنزین صادراتی فروخته شده به ونزوئلا حدود ۲ ماه قبل و علی رغم تهدیدات مکرر آمریکا محموله های خود را در بنادر کشور ونزوئلا تخلیه کردند و به جمهوری اسلامی ایران بازگشتند.

شب گذشته وال استریت ژورنال به نقل از یک «مقام رسمی» در خبری مدعی شد که آمریکا چهار کشتی را که حامل سوخت ایران بوده اند توقیف کرده است و این کشتی ها به نام‌های«لونا»، «پاندی»، «برینگ» و «بلا» «بدون استفاده از  نیروی نظامی» «در چند روز گذشته» توقیف شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 12042