پس از ۶۰ سال ، یک زن برای نخستین بار شهردار بانه شد

جمعه،۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
 پس از ۶۰ سال ، یک زن برای نخستین بار شهردار بانه شد

گروه سیاسی - برای اولین بار یک زن شهردار شهر بانه شد.

به گزارش  پیام ایران ،اعضای شورای اسلامی شهر بانه با هفت رای سروه قادر خانزاده را به عنوان شهردار جدید و نخستین بانوی شهردار در تاریخ بانه در استان کردستان انتخاب کردند.

 ناصر محمودی رئیس شورای اسلامی شهر بانه گفت: جلسه انتخاب شهردار روز سه‌شنبه در راستای اجرای قوانین و مقررات اداری با حضور همه اعضای شورا برگزار شد و چهار گزینه به عنوان شهردار مطرح بودند. از آنجا که خانم خانزاده از پنج ماه قبل سرپرست شهرداری بانه و عملکردش رضایتبخش بود، اعضا به ایشان رای دادند. تلاش اعضای شورای اسلامی شهر بانه انتخاب گزینه‌ای برای شهرداری بود که مورد تایید مجموعه مدیریت شهری و رضایت عموم شهروندان باشد و در راستای منافع عمومی و بهبود خدمات شهری گام بردارد.

سروه قادر خانزاده دانش‌آموخته کارشناسی اقتصاد از فروردین امسال با پنج رای اعضای شورای شهر به عنوان سرپرست شهرداری بانه انتخاب شد. وی پیش از این کارشناس درآمد، مسئول واحدهای نوسازی، شهرسازی و درآمد و دبیر کمیسیون ماده صد و دو دوره معاون اداری و مالی شهرداری بانه بوده است.

خانزاده پانزدهمین شهردار این شهر مرزی است که نخستین شهردار آن سال ۱۳۳۹ انتخاب شده بود. پیش از این وریا وثوقی شهردار بانه بود که حکم وی در راستای اجرای حکم ماده ۱۳ رسیدگی به تخلفات اداری از جمله نقض قوانین و مقررات، تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی و سهل‌انگاری در انجام وظایف تعلیق و اوایل فروردین امسال لغو و برکنار شد.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 12127