اعلام آمادگی روسیه برای میانجیگری میان ایران و آمریکا

سه شنبه،۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
اعلام آمادگی روسیه برای میانجیگری میان ایران و آمریکا

گروه بین الملل - روسیه اعلام کرد که آماده میانجیگری بین ایران و آمریکا ست.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایرنا،  وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: از مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا حمایت می کنیم و برای کمک به این دو کشور در آغاز مذاکرات آماده‌ایم.

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه روابط بین الملل مسکو (مگیمو) وابسته به وزارت امور خارجه روسیه که از شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ پخش می شد، این مطلب را بیان کرد.

لاوروف اظهار داشت:ما همینک آماده ایم از گفت وگوهای مستقیم بین ایران و آمریکا برای ایجاد شرایط گفت وگو کنیم و این در صورتی است که دو طرف علاقه مند باشند. همواره بهتر است که ایرادهای خود را مستقیم گفت و جواب ها را مستقیم دریافت کرد. 

وی گفت: آمریکا زمانی که از برجام خارج شد فقط نگفتند که تحریم های یکجانبه در مورد ایران را دوباره وضع می کنند بلکه بقیه کشورها را از تجارت با ایران منع کردند.

وی ادامه داد: حتی مواردی وجود دارد که برخی متحدان آمریکا با حقارت از آن کشور خواستند تا از این ممنوعیت مستثنی شوند تا بتوانند به رغم محدودیت های فراملی آمریکا با ایران تجارت کنند.

  لاوروف افزود: من معتقدم که ۱۰ سال پیش چنین چیزی را حتی تصور هم نمی شد کرد. 

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا در زمان حاضر می خواهد از ابزار حقوقی بسیار پیچیده که در برجام پیش بینی شده و در شورای امنیت سازمان ملل تایید شده است برای اعمال دوباره تحریم های جمعی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: برغم وجود این مکانیسم که در گذشته برای اعمال دوباره تحریم های سازمان ملل پیش بینی شده بود اولا این مکانیسم برای موقعی تعیین شده بود که ایران به تعهدات خود عمل نمی کرد.

وی ادامه داد: ثانیا اینکه ایالات متحده آمریکا با انصراف از تعهدات خود از تمام حقوق در مساله ایران محروم شدند. آنگونه که آمریکا رفتار می کند و از دیگران می خواهد از این کشور نه فقط در مساله ایران بلکه در وضعیت ونزوئلا پیروی کند ما البته می دانیم که نماد حزب جمهوریخواه فیل است اما جهان فروشگاه برای عرضه ظروف نیست. 

انتهای پیام/

کد خبر: 12144