رایزنی با روسیه برای تولید واکسن کرونا در تهران

جمعه،۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
رایزنی با روسیه برای تولید واکسن کرونا در تهران

گروه سلامت - سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با رییس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه برای تولید مشترک واکسن کرونا گفت و گو کرد.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایرنا ،  امروز واکسیناسیون سراسری در روسیه آغاز شد و طبق اظهارات مسوولان روس، نخست بازنشستگان و معلمان به صورت داوطلبانه از واکسن استفاده خواهند کرد.

کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه هم در گفت وگوی مجازی با کیریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ضمن تبریک بابت موفقیت های دولت روسیه در زمینه ساخت و تولید واکسن کووید ١٩ به همکاری‌های بهداشتی و درمانی دو کشور اشاره کرد.

سفیر ایران در ادامه به گفت‌وگوی روسای جمهور و وزرای بهداشت دو کشور و توافق نسبت به همکاریهای مشترک اشاره کرد و با استناد به نتایج دو نشست کار گروه واکسن و دارو میان انستیتو پاستور و مرکز ملی گامالی روسیه نسبت به آغاز هرچه سریعتر فرایند تولید مشترک واکسن کووید ١٩ با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری کرد.

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کشورمان در زمینه ساخت و تولید انبوه واکسن کووید ١٩ توضیحاتی درخصوص مراحل و چگونگی آغاز کار مشترک ارائه کرد.

روسیه نخستین کشور جهان است که از واکسن کرونا رونمایی کرده است با این وجود غربی ها به دلیل مشخص نبودن نتایج این واکسن بر روی جمعیت زیادی از مردم، آن را محصولی ناشناخته می خوانند.

اگر چه آنها درست می‌گویند اما واکسنی هم‌ که‌ در غرب تولید شود همین‌ ایراد را در ابتدای کار خواهد داشت چرا که تا گسترش هر واکسن یا دارویی بسیاری از معایب و آثار آن تا مدت ها پنهان می‌ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 12160