زمان توزیع واکسن انگلیسی کرونا اعلام شد

شنبه،۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
زمان توزیع واکسن انگلیسی کرونا اعلام شد

گروه علمی - همه مردم جهان این روزها چشم انتظار تولید واکسن کرونا هستند.

به گزارش  پیام ایران ، در حالی که بسیاری از کشورهای قاره سبز با روند افزایشی موج دوم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، اتحادیه اروپا از توزیع واکسن کرونا تولیدی شرکت انگلیسی آسترازنکا در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان - آذر ۹۹) خبر داد.

نشریه اسپانیایی لا وانگواردیا روز جمعه اعلام کرد که اتحادیه اروپا از توزیع واکسن ویروس کرونا متعلق به شرکت انگلیسی آسترازنکا در ماه نوامبر (آبان- آذر) خبر داد.

بروکسل که پیش از این در قراردادی با شرکت آسترازنکا، دستیابی به ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن تولیدی این شرکت را تضمین کرده بود، در تازه ترین خبر از توزیع این واکسن میان کشورهای عضو اتحادیه در ماه نوامبر خبر داد.

شرکت داروسازی آسترازنکا در پایان ماه مه، با شرکت انگلیسی ژن و سلول درمانی Oxford Biomedica برای تولید واکسن بالقوه کووید-۱۹ به توافق رسید.

اتحادیه اروپا که از زمان شیوع ویروس کرونا به اتهام عدم هماهنگی و اتخاذ تدابیر جامع مقابله با بیماری همه‌گیر مورد شدیدترین انتقادها قرار گرفت در تلاش است تا با تامین واکسن کووید-۱۹ کم‌کاری‌های خود را جبران کرده و برای بازگشت اعتبار از دست رفته خویش تلاش کند؛ به این ترتیب این اتحادیه با شرکت‌ "سانوفی" سازنده واکسن و داروسازی‌های معتبر نیز قرار دادی امضا کرده است تا ۳۰۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را در صورت ساخت بخرد.

کمیسیون اروپا همچنین پیشتر برای اطمینان از دریافت سریع واکسن قطعی کرونا پس از تولید انبوه، از خرید ۴۰۰ میلیون دوز از واکسن بالقوه تولیدی شرکت جانسون اند جانسون آمریکا به نام کشورهای عضو اتحادیه خبر داد.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا درباره پیش توافق با شرکت آمریکایی جانسون‌اندجانسون گفت: «زندگی شهروندان و اقتصاد ما داشتن یک واکسن مطمئن در برابر ویروس کرونا را ایجاب می‌کند. مذاکرات با این شرکت ما را به این هدف نزدیک می‌کند.

از زمان شروع زمزمه‌های ساخت واکسن کرونا در گوشه و کنار جهان و احتمالی دستیابی به واکسن های قطعی و موثر در ماه‌های آینده، اضطراب دولت‌ها برای آنکه از گردونه رقابت برای دستیابی به این کالای حیاتی عقب نمانند، هر روز بیشتر شده تا جایی که امضای قراردادهای پیش خرید این واکسن به یکی از برگ برنده های برخی دولت ها برای پیشبرد اهداف سیاسی خود تبدیل شده است.

مذاکرات اتحادیه اروپا و شرکت های تولیدی واکسن کووید-۱۹ در شرایطی است که بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از سه میلیون و ۶۹۱ هزار نفر در قاره سبز به ویروس کرونا مبتلا شده ‌و همچنین افزون بر ۲۰۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 12165