دلار صرافی ملی 3160 تومان گران شد / افزایش 13 درصدی ارز در یک روز

دوشنبه،۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
دلار صرافی ملی 3160 تومان گران شد / افزایش  13 درصدی ارز در یک روز

گروه اقتصادی - نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز دوشنبه لحظاتی قبل برای دومین بار اعلام شد و بر این اساس دلار و یورو نسبت به ابتدای روز بیش از ۳ هزار تومان گران شد و بهای دلار با افزایش ۳ هزار و ۱۶۰ تومان به رقم ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسید.

به گزارش  پیام ایران، امروز دوشنبه بیست و چهارم شهریور ماه نرخ ارز در صرافی ملی برای دومین بار اعلام شد. این در حالیست که سایت صرافی ملی دقایقی قبل از دسترس خارج شده بود.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 26750 تومان اعلام شد. همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 26700 تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار در بانک مرکزی ۴۲۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 31650 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 31600 تومان است. بهای یورو در بانک مرکزی نیز 4977 تومان تعیین شده است.

 

قیمت+خودرو+داخلی.jpg

علت گرانی دلار چیست؟

گروهی باور دارند، مشکلات واردکنندگان در تامین ارز از سامانه نیما در رشد قیمت دلار نقش داشته است. عده‌ای عنوان می‌کردند، ورود تقاضا از بازار موازی سهام به بازار سکه و دلار عامل افزایشی شدن قیمت‌ها بوده است. در این میان، گروهی بر اتفاقات سیاسی تاکید دارند و معتقدند، خطر افزایش تحریم‌ها موجب بالا رفتن سطح تقاضا در بازار ارز و سکه شده است.

این‌ها عواملی است که صبح امروز دنیای اقتصاد به عنوان عوامل موثر بر افزایش قیمت دلار عنوان کرده بود.

بعد از ظهر امروز نیز با افزایش قیمت صرافی ملی به نظر می‌رسد سیاستگذار رشد قیمت دلار در بازار را پذیرفته و با به رسمیت شناختن آن، تصمیم گرفته این اختلاف قیمت را کاهش دهد. پیش از این نیز سیاستگذار توزیع ارز ارزان در صرافی ملی با سهمیه 2000 یورو را قطع کرده بود.

با این حال لحظاتی پس از انتشار اعلام نرخ‌های جدید صرافی ملی، عنوان نرخ اسکناس به «نرخ ارز در بازار متشکل ارز ایران» تغییر کرد تا شائبه حذف صرافی ملی و فعال شدن بازار متشکل ارزی جدی‌تر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 12201