سعید راد: از بازی در سریال «دل» پشیمانم

يکشنبه،۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
 سعید راد: از بازی در سریال «دل» پشیمانم

گروه فرهنگ و هنر - سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون از حضور در سریال «دل» ابراز پشیمانی کرد و گفت: هیچ وقت این سریال را دنبال نکردم.

به گزارش  پیام ایران  به نقل از فارس، سعید راد»که مهمان تلفنی یک برنامه رادیویی در رادیو تهران بود، در پاسخ به سوال مجری برنامه راجع به حضور در سریال دل به کارگردانی «منوچهر هادی» گفت: می‌خواستم بازی در سریال‌های خانگی را تجربه کنم. نمی‌خواهم بگویم کاش نمی‌کردم چون دیر یا زود این اتفاق می‌افتد. اما این کار راضی‌کننده نبود. چون سناریو را کامل نخوانده بودم و ۱۰ صفحه، ۱۰ صفحه در اختیار من قرار می‌دادند. حتی زمانی موردی پیش آمد به من گفتند سناریو را می‌خواندی! من راضی نیستم چون برای این نقش‌ها ساخته نشدم. آن سینمایی که کار می‌کردم، سینمای ۳۵ میلیمتری از بین رفته است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که پدر خانواده چطور یکباره بعد از مدتی که در کما بوده، یکباره به هوش می آید و تازه همه را هم می زند، آیا به چنین مسائلی اعتراض نکردید؟ عنوان داشت: اصلاً مسئله اعتراض نیست. این اشتباهی بود که من کرده‌ام و پای آن ایستاده‌ام. تا آخر کارم را تمام کردم، چون عادت ندارم کاری را قبول کنم و آن را به حال خودش رها کنم. تجربه‌ای بود که برای من جالب نبود و امیدوارم هیچ‌وقت دیگر تکرار نشود. 

سعید راد همچنین گفت که خودش این سریال را در زمان پخش دنبال نکرده و در این باره توضیح داد: این کار را دنبال نکردم، برای اینکه می‌دانستم چه خبر است. مطمئناً اذیت می‌شدم. من جلسه هفتم و هشتم فیلمبرداری، فهمیدم اما چون تعهد داده بودم باید ادامه می‌دادم. سعی کردم فضایی باشد گروه اذیت نشود. من همیشه یک چیزی را گفتم آدم‌هایی که فکر می‌کنند کارهای بزرگ می‌کنند خودشان باید بزرگ شوند و بزرگ فکر کنند؛ اگر نمی‌توانند بزرگ فکر کنند حتماً نمی‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند. 

وی افزود: سینمای ما و نمایش‌خانگی همین است! بلبشویی است که همه از هم دفاع‌ می‌کنند. کارگردان چیزهایی می‌گوید که من تا به حال نشنیدم و دفاع‌هایی می‌کنند که قابل تأمل است. فضای‌مجازی در این میان، همه را هدف قرار می‌دهد. مردم به خودشان حق می‌دهند هر نوع توهین و تشویق بی‌موردی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در این چند سال مخاطب را جذب سریال‌های ترکیه‌ای و خارج از کشور کرده‌ایم؛ هیچ‌کسی هم مقصر نیست، تصریح کرد: فقط تعجب می‌کنم چرا تلویزیون با این مدیران لایق و بودجه‌های خوب، این چیزها را درست می‌کند که جذاب نیستند. مردم به طرف چیزهایی می‌روند که شاد و یکسری چیزهایی ببینند که زندگی را به قول امروزی‌ها به سمت لاکچری‌بازی ببرد. در انتخاب بازیگران آنقدر اشتباه می‌کنند که چهره حامد بهداد و ساره بیات برای اینطور نقش‌ها ساخته نشده‌اند. چون آنقدر افسرده، غم‌بار و سن بالا هستند.

راد در پاسخ به این سوال که اعتراض نداشتید؟ تصریح کرد: اعتراض کردم اما دیدم که من باشم یا نباشم فرقی نمی‌کند. صورت‌شان شاد نیست برای عشق و عاشقی که مردم همذات‌پنداری کنند! حامد بهداد بازیگر فوق‌العاده‌ای است و ضد قهرمان‌ خوبی است. اما مگر من خودم در نقش پدر چه کاری می‌توانستم بکنم؟ اوایل قدری خواستم با طرح و اصولِ خودم پیش بروم اما دیدم فضا این طوری نیست. می‌خواهند زود بگیرند و تمام کنند؛ ۲۰ قسمت را ۳۰ قسمت و ۳۰ قسمت را ۴۰ قسمت کنند و حتی یک مقدار جا داشت حتی ۵۰ قسمت هم سریال را درمی‌آورند. چون مردم مهم نیستند و می‌خواهند تجارت کنند. 

وی در پایان گفت: من این شناخت را دارم که بگویم اشتباه کردم و سعی میکنم دیگر این کار را نکنم. چون من هم که ۷۰ فیلم پشتم است، دارم به مخاطب توهین می کنم و این قشنگ نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 12237