با ایجاد رمز دوم پویا کلاهبرداری های اینترنتی 60 درصد کاهش یافت

يکشنبه،۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
 با ایجاد رمز دوم پویا کلاهبرداری های اینترنتی 60 درصد کاهش یافت

گروه اجتماعی - فرمانده ناجا گفت:با ایجاد رمز دوم پویا تا 60 درصد از تخلفات و کلاهبرداری های اینترنتی کاهش یافته است.

به گزارش  پیام ایران ، سردار حسین اشتری در توضیح انتخاب عبارت «با هم برای امنیت جامعه بهتر» به عنوان شعار امسال نیروی انتظامی گفت: هر ساله شعاری برگزیده می شود و امسال هم سعی شده شعاری برگزیده شود که تا سال آینده اولویت عملکرد ما خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت های نیروی انتظامی در ایام کرونایی گفت: از روزهای آغازین شروع و شیوع کرونا با شعار همراهی حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت جامعه به وزارت بهداشت اعلام کردیم که درکنارشان هستیم. با فرض اینکه کرونا مدتها با ما خواهد بود، پلیس هم توامان در راستای حفظ سلامت و امنیت مردم، پای کار خواهد بود.
وی  شناسایی انبارهای دپوی ماسک و محلول های ضد عفونی کننده و تحویل دادن اموال بهداشتی به وزارت بهداشت را بخشی از اقدامات نیروی انتظامی در روزهای آغازین شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: در آن دوران محتکران شناسایی و به مقامات قضایی تحویل داده شدند. این اقدام را می توان گامی موثر در راستای تهیه و توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی کننده دست و صورت عنوان کرد.

اشتری در خصوص فعالیت های پلیس فتا در زمینه رسیدگی به جرائم فضای مجازی به شناسایی بیش از ۳۰۰۰ تارنمای متخلف که مرتکب تشویش اذهان عمومی شده اند اشاره و اظهار کرد: در این ارتباط بخشی از این تارنماها منشاء داخلی و بخشی هم منبع خارجی داشت که در برخی مراحل، رسیدگی به منابع خارجی دشواری هایی ایجاد کرد.

هوشمند سازی تمام خدمات پلیس تا پایان سال ۱۴۰۰

اشتری درباره هوشمندسازی نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی یک نهاد امنیتی ــ انتظامی و خدمتگزار است و نیمی از فرصت های همکاران ما برای خدمت رسانی به مردم است. ما برای ارائه خدمت باید از روش های روز و فناوری های نوین استفاده کنیم و سرعت خدمت رسانی را بالا ببریم.
فرمانده ناجا ادامه داد: در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک نیروی انتظامی به خوبی انجام می شود و قبل از اینکه دولت الکترونیک در کشور مطرح شود پلیس به این سامانه ها مجهز شده بود.

وی افزود: اصلاح فرآیند هوشمندسازی جزو اولویت های ماست و در حال حاضر برای دریافت گذرنامه دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر «پلیس+۱۰» نیست البته به شرطی که احراز هویت برای پلیس در سایت POLICE.ir انجام شده باشد و بعد از آن مردم می توانند گذرنامه خود را در منازل تحویل بگیرند.

اشتری با بیان اینکه تعدادی از خدمات هوشمند را در هفته ناجا افتتاح کردیم، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی خدمات هوشمند خواهد شد و در حال حاضر دریافت گذرنامه، استعلام خروج از کشور، شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو، خدمات گواهینامه و خلافی خودرو به صورت هوشمند انجام می شود.

کد خبر: 12381