تولید بیش از 22 میلیون ماسک در ایران

دوشنبه،۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
تولید بیش از 22 میلیون ماسک در ایران

گروه اقتصادی - رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به تولید روزانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون ماسک  در کشور و انتظار کاهش قیمت گفت: قیمت مصوب ماسک به داروخانه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش  پیام ایران ,عباس تابش در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: با توجه به تامین نیاز، تمامی داروخانه ها مکلف به فروش هر عدد ماسک حداکثر به قیمت ۱۳۰۰ تومان هستند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

وی ادامه داد: در صورت به نتیجه رسیدن تولید ماسک‌های پارچه ای قیمت ماسک برای مردم ارزان تر نیز تمام می شود و قیمت ماسک به ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت. در اوایل شیوع کرونا ۲۰۰ هزار عدد ماسک در روز تولید می کردیم و امروز حدود ۲۲ تا ۲۳ میلیون عدد ماسک روزانه در کشور تولید می‌کنیم.

او با بیان اینکه دو نوع قیمت ماسک داشته ایم، گفت: ماسک‌های کارگاهی ۱۵۰۰ تومان و ماسک های سه لایه جراحی ۱۳۰۰ تومان بوده اند که ظرف دو هفته گذشته قیمت مصوب هر دو نوع ماسک را ۱۳۰۰ تومان تصویب کردیم.

وی گفت: همه داروخانه‌ها مکلف هستند که ماسک را حداکثر ۱۳۰۰ تومان به فروش برسانند و مردم در صورت مشاهده تخلفات به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

ارسال نمونه ماسک پارچه ای به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تایید استانداردهای لازم

وی در خصوص موضوع ترویج و تولید ماسک‌های پارچه‌ای نیز تصریح کرد: مقدمات کار انجام شده و نمونه‌های ماسک پارچه ای تولید و به سازمان انرژی اتمی و سازمان غذا و دارو برای تایید استانداردهای لازم ارسال شده است.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه موضوع تجاری سازی ماسک‌های پارچه ای را در دستور کار داریم، اظهار کرد: ماسک‌های پارچه ای با دوام و قابل شست‌وشو هستند و با تعویض فیلتر ملت بلون ماه‌ها قابل استفاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 12390