قربانی : انسان نسبت به چیزی که منع شود، حریص‌تر می‌شود

شنبه،۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
نماینده آستانه اشرفیه خطاب به مسؤولان فیلترینگ :

 

گروه اجتماعی- نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: در روایت است که انسان از هر چیزی که منع شود نسبت به آن حریص‌تر می‌شود. مسؤولان فیلترینگ کشور نیز اگر محدودیتی را در فضای مجازی ایجاد و مثلا تلگرام با این همه امکانات را از مردم می‌گیرند باید چیزی را در سطح تلگرام جایگزین به آنان بدهند.

محمدحسین قربانی گفت: وحدت رویه در فضای مجازی و اپلیکیشن‌های خارجی نیازمند انسجام و فکر جامع‌الاطراف برای رعایت همزمان خطوط قرمز نظام و مسائل امنیتی و سلامت اخلاقی جامعه است.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان فیلترینگ باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند که تلگرام یک شبه تلگرام نشد، بلکه با عملکردها، توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها و رفع نیاز کاربرانش توانست موقعیت جهانی خوبی را به دست آورد.

وی ادامه داد: اگر نگاه حاکمیت به فضای مجازی و اپلیکیشین‌های اجتماعی «جامع» باشد و به جای پنج اپ ایرانی، یک اپ قدرتمند و قابل رقابت با مشابه خارجی تولید و از آن حمایت مالی و غیرمالی کنند به مراتب بهتر از این است که چندگزینه‌ای در اپ‌های داخلی موجب سرگردانی و بی اعتمادی مردم شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با تشریح  آثار مخرب فیلترینگ در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی، گفت: در روایت است که انسان از هر چیزی که منع شود نسبت به آن حریص‌تر می‌شود. در گذشته نیز رفتارهای سلبی و بگیر و ببند ویدئو و ماهواره آثار بدی در پی داشت. مسؤولان فیلترینگ کشور اگر محدودیتی را در فضای مجازی ایجاد و مثلا تلگرام با این همه امکانات را از مردم می‌گیرند باید چیزی را در سطح تلگرام جایگزین به آنان بدهند.

قربانی با تاکید بر اینکه این مسئله یک اصل است و همه مسؤولان کشور باید آن را بپذیرند، گفت: با توجه به بلوغ سیاسی و اجتماعی جامعه و عطش جامعه برای «دانستن» نباید با محدودیت مردم را حریص کرد. مسؤولان فیلترینگ به جای فیلتر تلگرام یا هر اپلیکیشن دیگر کار کنند که مانع آسیب به منافع و مصالح ملی شوند. در حوزه اطلاع‌رسانی نمی‌تواند با فیلترینگ عمل کرد چرا که گرایش جامعه به استفاده از فناوری‌های جدید فیلترشکن‌ها را نمی‌توان کنترل کرد.

وی براساس آمار رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ تلگرام موجب شد کمتر از 5 درصد  کاربران این پیام‌رسان کاهش یابند. این مسئله هشداری است برای مسؤولان فیلترینگ برای تجدید نظر در این تصمیم.

انتهای پیام/

منبع:ایسنا

کد خبر: 1249