با این روش ها لباس هایی نو و بدون چروک داشته باشیم

يکشنبه،۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶

مهم نیست که چقدر وقت و پول صرف انتخاب لباس‌تان کرده‌اید، همیشه احتمال این وجود دارد که یک اتفاق لباس دوست داشتنی شما را خراب کند. برای اینکه در هنگام بروز هر اتفاق کوچکی با مادرتان تماس نگیرید، روش‌های صحیح نگهداری، ترمیم و شستشوی لباس‌ها و راه حل برخی از مشکلاتی که برای لباس‌های مردانه پیش می‌آید را در این مطلب بخوانید.

اگر زیپ شلوارتان گیر می‌کند

8_5.jpg

ابتدا چک کنید که چیزی بین دندانه‌های زیپ گیر نکرده باشد. اگر چیزی گیر نکرده بود، زیپ را به کمک وازلین، چرب کنید. اگر وازلین ندارید، می‌توانید از صابون، شمع، واکس و یا روغن زیتون استفاده کنید.

تغییر شکل یقه پیراهن مردانه

6_9.jpg

برای پیشگیری از تغییر شکل دادن یقه پیراهن مردانه حتما از نگه‌دارنده یقه استفاده کنید. ولی در صورت بروز این مشکل به یک اتو و لایی چسب برای محکم کردن پارچه نیاز دارید، که به راحتی می‌توانید تهیه کنید و برای چسباندن آن فقط به کمی صبر و حوصله نیاز دارید.

رویه چرم کفش آسیب دیده است

7_6.jpg

اگر کفش چرم دارید، پیشنهاد ما این است که از واکس برای مرطوب نگه داشتن رویه کفش استفاده کنید، و به آن زمان دهید تا به خورد کفش برود. برای این کار می‌توانید از وازلین هم استفاده کنید.

لکه‌های روی لباس‌ها

9_6.jpg

ریختن غذا و نوشیدنی روی لباس اتفاقی است که به کررات پیش می‌آید. راهکار اصلی این است که سریع دست به کار شوید و قبل از خشک شدن لکه آن را پاک کنید. زمانیکه لکه خشک می‌شود، جذب بافت پارچه شده، و در این حالت ممکن است به راحتی لکه روی لباس پاک نشود.
برای پاک کردن لکه‌هایی مثل نوشیدنی‌های رنگی، (مانند آب آلبالو، انگور و …) چند راه وجود دارد: نمک لکه را جذب می‌کند و خودش به راحتی تمیز می‌شود، اگر به آب گرم دسترسی دارید، آب گرم هم می‌تواند موثر باشد، اما دقت کنید که آب نباید خیلی داغ باشد.
برای پاک کردن لکه چربی چند راه وجود دارد: گچ، چربی را جذب می‌کند، فقط آن را روی قسمتی از لباس که لک شده است بکشید و مثل همیشه توی ماشین لباسشویی بیندازید. برای هر لکه دیگر از مواد شوینده، مایع‌های پاک کننده و صابون استفاده کنید، اما اگر لباس شما از جنس ابریشم و یا پنبه است و یا اینکه حتما باید خشک شویی شود، آن را به یک متخصص بسپارید.

به لباس شما آدامس چسبیده است

4_9.jpg

لباس‌تان را در داخل کیسه بگذارید و برای چند ساعت در فریزر قرار دهید، سپس سعی کنید آدامس یخ زده را از لباس جدا کنید. راه دیگر این است که آن را با آبلیمو یا تافت بپوشانید، این کار باعث جمع شدن آدامس می‌شود و راحت‌تر کنده می‌شود. هرگز از جسم تیز برای جدا کردن آدامس از لباس استفاده نکنید.

لکه دئودورانت روی لباس‌تان مانده است

2_16.jpg

با استفاده از یک کاغذ خشک کن، جوراب زنانه و یا حوله نم‌دار چند بار روی لکه ایجاد شده بکشید تا محو شود.

لکه عرق روی لباس باقی مانده است

5_6.jpg

وقتی که لباس را به تن دارید، عملا کاری از دست شما بر نمی‌آید. اگر رنگ لباس شما سفید است، می‌توانید قبل از انداختن لباس در ماشین لباس شویی برای پاک کردن لکه‌های کوچک از سرکه استفاده کنید. وقتی شستشو شما به پایان رسید، لباس را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود، نور خورشید معجزه می‌کند!

از بین بردن چروک لباس

1_14.jpg

اگر نیاز دارید که لباس‌تان را صاف کنید و اتو در دسترس ندارید، لباس‌تان را در حمام آویران کنید، در این حالت بخار موجود در فضا به صاف شدن لباس‌تان کمک می‌کند.
دقت کنید که این روش برای لباس‌هایی که خیلی چروک هستند کاربردی ندارد و در این حالت بهتر است برای دیده نشدن چروک‌ها یک کت روی بلوز خود بپوشید!

 

انتهای پیام/

منبع: چی بپوشم
 

کد خبر: 142