حریم قلعه فلک‌الافلاک ساماندهی می‌شود

يکشنبه،۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹

گروه گردشگری - گردشگری ایران - استاندار لرستان از ساماندهی حریم قلعه تاریخی «فلک الافلاک» تا مهرماه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پیام ایران، سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به روند آزادسازی حریم قلعه «فلک الافلاک» لرستان اظهار داشت: اولین مکاتبات آزادسازی حریم قلعه مربوط به سال ۷۲ است که اجرای آن دستور مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و هر هیئت دولتی نیز که سرکار آمده مصوب کرده است که باید این امر عملیاتی شود اما تاکنون این اتفاق در استان نیفتاده است.

وی بابیان اینکه خوشبختانه با تلاش صورت گرفته در این مدت، به‌طور کامل به مردم اطمینان می‌دهیم که حریم قلعه «فلک الافلاک» تا مهرماه سال ۹۸ آزادسازی شود و در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد گفت: منابع لازم برای این امر تأمین‌شده و بخشی از منابع آن نیز پرداخت‌شده است.

استاندار لرستان بابیان اینکه سپاه استان نیز ساخت مجموعه خود را در ورودی شهر شروع کرده است و نقشه‌های خود را در این رابطه را آماده کرده است تصریح کرد: منابع لازم نیز طی چند روز گذشته در جلسه‌ای که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتیم در قالب پیوست قانون و همچنین ردیف‌های دیگر پیش‌بینی شد.

خادمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد اعتباری که در این زمینه باید پرداخت می‌شد، پرداخت‌شده است عنوان کرد: سپاه نیز مقررشده که تأسیسات و مجموعه خود را در زمان تعیین‌شده احداث کند و البته به ما قول داده‌اند که حتی زودتر این اقدامات را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه آزادسازی حریم قلعه «فلک الافلاک» یکی از کارهای خیلی خوبی بوده که در این مدت انجام شد گفت: مردم سال‌ها دنبال آزادسازی حریم «فلک افلاک» بودند که خوشبختانه این امر در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 151