معرفی تیم های جام جهانی 2018 | عربستان

پنج شنبه،۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
معرفی تیم های جام جهانی 2018 | عربستان

گروه ورزش - جام جهانی - تیم ملی عربستان یکی از نمایندگان آسیاست که در گروه اول جام جهانی قرار گرفته است.

عربستان در گروه اول مسابقات با تیم های روسیه، مصر و اروگوئه همگروه بوده و کار دشواری برای شگفتی سازی و صعود به دور بعد دارد.

عربستان چگونه راهی جام جهانی شد؟

عربستان برای اولین بار از جام 2006 موفق به صعود به جام جهانی شد و در گروه خود پشت سر ژاپن در رده دوم قرار گرفت. پیروزی 0-1 با گل نیمه دوم فهد الموالد در روز پایانی برابر ژاپن که صعود خود را قطعی کرده بود باعث شد عربستان با تفاصل بهتر نسبت به استرالیا جواز صعود به روسیه را کسب کند.

معرفی تیم های جام جهانی 2018 | عربستان

 

بزرگترین نقطه قوت

اگرچه عربستان در کمتر از یک سال اخیر 3 سرمربی داشته، اما هسته بازیکنان این تیم ثابت و بازیکنان از الهلال و الاهلی هستند و این انسجام احتمالا علیرغم حضور یحیی الشهری، سالم الدوساری و فهد الموالد در لالیگا در ماه ژانویه حفظ شده است. البته این تصمیم کارآیی چندانی نداشت زیرا سالم الدوساری و فهد الموالد تنها دقایقی فرصت بازی کردن را پیدا کردند اما به هر حال عربستان امیدوار به غلبه بر این موضوع با روحیه تیمی بازیکنانش است.

بزرگترین نقطه ضعف

کمبود تجربه برای بازی در بالاترین سطح احتمالا یکی از مشکلاتی است که عربستان بعد از 12 سال صعود به جام جهانی تجربه خواهد کرد. تقریبا هیچکدام از بازیکنان عربستان تجربه بازی در جام جهانی را دارا نیستند و این تیم در سالهای اخیر در تورنمنت های بین المللی مانند جام ملت های آسیا در سال های 2011 و 2015 عملکرد خوبی نداشته است. دیگر مشکل عربستان فرصت کم پیزی برای بهبود شرایط تاکتیکی و آمادگی عربستان است زیرا او در ماه نوامبر هدایت این تیم را بر عهده گرفته و کمتر از 6 ماه برای آماده کردن عربستان فرصت داشته است.

ستاره تیم ملی عربستان

یحیی الشهری ستاره ایست که می توان وی را در سطح بازی های جام جهانی دانست. او قرار است در منطقه پشت سر محمد الشهلاوی مهاجم اصلی تیم ملی عربستان بازی کند که توانایی او برای حرکت در عمق و رویارویی با حریفان می تواند برای رقبای عربستان مشکل ساز شود. یحیی الشهری بیشتر عمر بازی خود را در النصر سپری کرد اما در زمستان به عضویت لگانس درآمد و عدم حضور در میدان در ماه های اخیر ممکن است برای آمادگی او مشکل ساز شود.

ترکیب احتمالی:

معرفی تیم های جام جهانی 2018 | عربستان

 

پیش بینی

مدت ها از درخشش و به وجد آوردن هواداران از سوی تیم ملی عربستان در جام های جهانی گذشته و بعید است عملکرد تیم پیزی پیام آور شادی برای مردم این کشور باشد. اگرچه گروه این تیم دشوار نیست، اما عربستان از کیفیت و تجربه لازم برای شرکت در تورنمنت های بزرگ برخوردار نیست و بعید است آنها از گروه خود صعود کنند. اما آنها این افتخار را دارند که به عنوان اولین تیم آسیایی در بازی افتتاحیه جام جهانی بازی کنند و احتمالا بازی با روسیه بیشترین امید آنها برای کسب دستاورد از جام جهانی خواهد بود.

تیم ملی عربستان در یک نگاه:

کاپیتان: اساما هواساوی

سرمربی: خوان آنتونیو پیزی

نام مستعار: شاهین های سبز

رتبه در رنگینگ فیفا: 70

فهرست نهایی تیم ملی عربستان:

دروازه بان ها: یاسر المسیلیم، عبدالله معیوف، محمد العویس

مدافعان: منصور الحربی، یاسر الشهرانی، اسامه هوساوی، عمر هوساوی، معتز هوساوی، علی البلیهی، محمد البریک

هافبک ها: عبدالله عطیف، سلمان فرج، محمد کنو، عبدالله خیبری، حسین المقهوی، عبدالملک خیبری، هتان باهبری، سالم الدوساری، تیسیر الجاسم، یحیی الشهری

مهاجمان: فهد المولد، مهند عسیری و محمد سهلاوی 

انتهای پیام/

منبع: ورزش سه

کد خبر: 1527