این زن هنگام سلفی گرفتن متوجه راه رفتن یک کرم زیر پوست خود شد

چهارشنبه،۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
این زن هنگام سلفی گرفتن متوجه راه رفتن یک کرم زیر پوست خود شد

گروه دانش - یک زن درحالی‌که از خود تصاویر سلفی می‌گرفت متوجه وجود یک کرم زنده درون صورت خود شد و پزشکان به کمک همین تصاویر توانستند تا کرم را شناسایی کرده و از صورت او خارج کنند.

به‌تازگی یک زن 32 ساله به سراغ یک متخصص چشم رفته و اعلام درد در ناحیه چشم خود را کرد. او پس از دو هفته و با ادامه‌دار شدن خارش چشم و برجستگی‌های موضعی در صورت خود با دردسرهای فراوانی روبرو شد.

نکته مهم این بود که این برجستگی‌ها بر روی چهره او در یکجا نبودند و هرچند وقت یک بار تغییر موقعیت می‌دادند. او ابتدا کشف کرد که این برجستگی در زیر چشم‌چپش به وجود آمده است و پس از گذشت 5 روز، برجستگی یاد شده به بالای چشم‌چپ انتقال پیدا کرد. این امر پس از 10 روز به بالای لب او انتقال پیدا کرد و ماجرا ادامه داشت.

 او در تمامی این مراحل از صورت خود سلفی می‌گرفت تا این رخداد ترسناک را به‌خوبی تحلیل کند. پزشکان با بررسی این تصاویر و رد به‌جای مانده از زخم‌های این زن تصمیم به انجام چند آزمایش گرفتند و این آزمایش‌ها به کشف یک کرم انگلی به نام علمی دیروفلاریا ریپنز (Dirofilaria repens) منتهی شد.

این زن هنگام سلفی گرفتن متوجه راه رفتن یک کرم زیر پوست خود شد

نکته جالب این بود که این انگل در آمریکا وجود ندارد ولی این خانم اهل آمریکا بوده است. او چندی پیش از یک محله روستایی در مسکو دیدن کرده بود و بر اساس گفته دانشمندان، آنجا بارها مورد گزیدگی پشه‌ها قرار گرفت. نتیجه این امر این بود که پشه‌هایی که از خون سگ‌ها مکیده بودند، بدن این زن را نیز موردحمله قرار داده و انگل را به این روش به بدن او انتقال دادند.

پزشکان اعلام کردند که این انگل به‌ندرت در بدن انسان یافت می‌شود. دانشمندان به سراغ خارج کردن انگل یاد شده از بدن این زن رفته‌اند و برخلاف روند معمول که شامل حذف انگل و پایان درمان است، به او پیشنهاد کردند تا درمان‌های تکمیلی برای بررسی سیستم ایمنی خود را ادامه بدهد.

بااین‌وجود باید گفت که اگر سلفی‌های مرتب این زن از صورتش نبود، این کرم ممکن بود به منطقه‌ای دور از دسترس تر در بدن او منتقل شود و به‌این‌ترتیب درمان  با مشکل و دشواری همراه می‌شد.

انتهای پیام/

منبع:سینا پرس

کد خبر: 1753