اعتصاب کارگران فرودگاه های فرانسه صدها پرواز را لغو کرد

سه شنبه،۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰

گروه جامعه- اعتصاب بخش حمل و نقل هوایی امروز (سه شنبه) منجر به لغو 25 درصد از پروازهای شرکت ایرفرانس و همچنین بسیاری از پروازهای داخلی در این کشور، از مبدا پاریس یا به مقصد این شهر شد.
این ششمین اعتصاب کارکنان بخش های حمل و نقل عمومی فرانسه با هدف افزایش دستمزدها از ماه فوریه تاکنون است.
کارکنان شرکت حمل نقل ریلی در فرانسه «SNCF» نیز در چهارچوب برنامه اعلام شده خود مبنی بر برگزاری 36 روز اعتصاب تا ژوئن 2018 میلادی، این هفته برای چند روز اعتصاب خواهند کرد.
علاوه بر آن، اعتصاب کارکنان شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان نیز موجب لغو بیش از 800 پرواز از مبدا فرودگاه های فرانکفورت، مونیخ، کلن و برمن شد. لغو این تعداد سفر که نیمی از پروازهای روزانه این شرکت را شامل می‌شود، برنامه سفر نزدیک به 90 هزار مسافر را مختل کرد.
در فرودگاه فرانکفورت بزرگترین فرودگاه آلمان، اعتصاب از ساعت 5 بامداد سه‌شنبه آغاز شد و تا 6 بعد از ظهر نیز ادامه دارد و کارکنان تمام بخش‌ها از جمله کارکنان بخش امنیت و بخش‌های پرواز و فرود هواپیما را نیز شامل می‌شود.
علاوه بر کارکنان فرودگاه ها در برخی از شهرهای آلمان کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، مهد کودک ها، همچنین شرکت های جمع‌آوری زباله نیز به این اعتصاب پیوسته‌اند.
این اعتصاب به دلیل اختلاف با کارفرمایان بر سر افزایش دستمزدها صورت گرفته است. اتحادیۀ کارکنان خدمات عمومی آلمان خواستار افزایش 6 درصدی دستمزد 2.3 میلیون تن از کارکنان این بخش شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فرانس 24

کد خبر: 215