ارتباط کم‌خوابی و داروی ضد افسردگی با کاهش میل جنسی

سه شنبه،۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
درمان کم‌خوابی و ارتباط داروی ضد افسردگی با کاهش میل جنسی

گروه سلامت- به طور میانگین بزرگسالان به هفت تا نه ساعت، کودکان به نه تا سیزده ساعت و نوزادان و کودکان نوپا به دوازده تا هفده ساعت خواب نیاز دارند.

آیا داروهای ضد افسردگی باعث کاهش میل جنسی می‌شوند؟

داروهای ضدافسردگی انواع مختلفی دارند اما در اینجا اختصاصا درباره پرمصرف‌ترین انواع آن یعنی مهارکننده‌های بازجذب انتخابی سروتونین ( SSRIs) و مهارکننده‌های بازجذب نورآدرنالین و سروتونین ( SNRIs) صحیت می‌کنیم. این دسته از داروهای ضدافسردگی در کنار عوارضی مثل کج خلقی، اسهال یا یبوست، سردرد و کم‌خوابی، ممکن است باعث کاهش میل جنسی هم بشوند.

به تاخیر افتادن ارگاسم حین رابطه جنسی و اختلال نعوظ در مردان از دیگر عوارض مصرف این داروهاست.

همسران.jpg

معمولا این عوارض جانبی در ظرف چند هفته پس از مصرف دارو کم کم از بین می‌روند اما در مواردی ممکن است باقی بمانند.

دلایل دیگری هم ممکن است در کاهش میل جنسی دخیل باشند؛ نارضایتی، دعوا و رابطه پرتنش‌ با شریک جنسی و مشکل جسمانی. در زنان ممکن است دلیل آن بارداری، زایمان و شیردهی باشد. بیماری‌های مزمن هم ممکن است باعث کاهش میل جنسی شوند. نوشیدن بیش از حد الکل برای مدت طولانی هم می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد.

در نظر داشته باشید که این نوع داروهای ضدافسردگی خود ممکن است برای درمان مشکلات جنسی استفاده شوند، اگر علت آن افسردگی و اضطراب باشد و گاهی هم برای درمان انزال زودرس تجویز می‌شوند.

می‌توانید از قرص‌های خواب‌آور استفاده کنید اما این قرص‌ها عوارض جانبی دارند و ممکن است در طول روز خواب‌آلوده باشید. توصیه این است که اگر خوددرمانی موثر نبود حتما به پزشک مراجعه کنید و حتما با نظر پزشک داروی خواب مصرف کنید.

انتهای پیام/

منبع:bbc

کد خبر: 2422