محسن هاشمی: قصد رئیس جمهور شدن ندارم

يکشنبه،۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
محسن هاشمی: قصد رئیس جمهور شدن ندارم

گروه سیاسی- رئیس شورای شهر تهران و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی شایعه احتمالی حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را تکذیب کرد.

محسن هاشمی گفت: ریاست جمهوری کار بسیار سختی است. مسئولیت‌پذیری در نظام جمهوری اسلامی کار بسیار سخت‌تری نسبت به سایر نظام‌ها و کشورهای دیگر است.اگر فردی می‌گوید من می‌خواهم رئیس‌جمهور بشوم، واقعا اشتباه فکر می‌کند.باید شرایط و فضا به گونه‌ای باشد که به آن فرد به زور بگویند آقا برو رئیس‌جمهور بشو و ما به غیر از شما فرد دیگری برای تصدی این مسئولیت نداریم.

نباید از هزینه دادن برای مردم ترسید 

ما همه برای خدمت آمده‌ایم و نباید از هزینه دادن برای مردم ترسید. اگر هدف خدمت باشد، فرد به دنبال جاه‌‌‌‌طلبی و شهوت قدرت نمی‌‌‌رود بلکه معیارش تکلیف و توانایی‌اش هست، اگر فردی برای به دست آوردن پست هر کاری انجام می‌‌‌دهد، باید در انگیزه او شک کرد.

ممکن است شما هاشمی‌زدایی را بیشتر از اینکه راندن فرد یا افراد بدانید، هاشمی‌زدایی از تفکر هاشمی باشد. به عبارت دیگر، باید دید هنوز تفکر هاشمی در دانشگاه آزاد هست یا نیست؟ بحث تفکر نیز دو بعد دارد؛ یک بعد تفکر علمی است و یک بعد هم بحث سیاسی و اجتماعی است. در زمان آیت الله، این بحث به صورت جدی مطرح بود که دانشگاه آزاد باید به سمت تحصیلات تکمیلی و فعالیت‌های مرتبط با فناوری برود زیرا دانشگاه آزاد از امکانات وسیعی برخودار است و بخش عمده‌ای درآمد دانشگاه، بجای تکیه به شهریه از طریق فعالیت‌های علمی باشد.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

کد خبر: 2507