واکسن بیماری‌های پوستی تولید می‌شود

پنج شنبه،۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا
واکسن بیماری‌های پوستی تولید می‌شود

گروه سلامت- محققان آمریکایی در حال کار روی تولید واکسنی هستند که می‌تواند برای درمان مشکلات پوستی از قبیل آکنه مورد استفاده قرار گیرد.

 محققان دانشگاه "کالیفرنیا"( University of California) هم‌اکنون درحال تحقیق روی پروژه‌ای برای توسعه "واکسن بیماری‌های پوستی" هستند.

این واکسن نه‌تنها التهابات پوستی را کاهش می دهد، بلکه عوارض جانبی داروهای فعلی را نیز نخواهد داشت.

باکتری"پروپیونی‌باکتریوم"( Propionibacterium) که عامل بروز آکنه است، توکسینی با عنوان " CAMP" تولید می‌کند.

این پروژه به رهبری "چان‌مینگ هانگ" صورت گرفته است. این پروژه در ابتدا با تحقیق روی این"توکسین" که می‌تواند پاسخ‌های التهابی روی پوست ایجاد کند،آغاز شد و آزمایشات بعدی این محققان روی موش‌های آزمایشگاهی و سپس سلول‌های پوستی صورت گرفت.

این محققان دریافتند با استفاده از "پادتن‌های تک‌تیره" (monoclonal antibodies ) میزان این پاسخ‌های التهابی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

پادتن‌های تک‌تیره پادتن‌هایی تک‌اختصاصی هستند که همه مشابه هم هستند و برخلاف پادتن‌های "پلی کلونال" که از سلول‌های ایمنی متفاوتی ایجاد می‌شوند، از سلول‌های ایمنی مشخص که از یک سلول کلون شده‌اند ایجاد می‌شوند. دراین راستا این محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا یک واکسن می‌تواند "میکروبیوم‌ها"(اجتماعی از میکروارگانیسم‌ها) را تحت تاثیر خود قرار دهد یا خیر؟

اگر این واکسن درست عمل کند، سلامت کامل پوست تضمین خواهد شد. همچنین این واکسن می‌تواند صدها میلیون انسانی که مبتلا به آکنه هستند را تحت تاثیر خود قراردهد.

تاکنون آزمایشات بالینی این پروژه انجام شده است.

گزینه‌های درمانی فعلی که هم‌اکنون مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرند، برای بیش از ۸۵ درصد از نوجوانان و بیش از ۴۰ میلیون بزرگسال در آمریکا موثر نیست.

محققان این پروژه معتقدند برای درمان مشکلات پوستی روش‌های ایمن، کارامد و موثر مورد نیاز است.

نتایج اولیه این پروژه در مجله " Investigative Dermatology" منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع:گیزمگ

کد خبر: 2683