احمدی‌نژاد چوپان نیست!/ واکنش اشتباه کاربران ترکیه/ عکس

سه شنبه،۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
احمدی‌نژاد چوپان نیست!/ واکنش اشتباه کاربران ترکیه/ عکس

گروه جامعه - فرانس۲۴ در گزارشی با اشاره به تصویر منتشر شده از رییس‌جمهور ایران در شبکه‌های اجتماعی ترکیه تاکید کرد: برخلاف تصور کاربران ترک، رییس‌جمهور سابق ایران چوپان نیست. او با جرائم متعدد به دلیل فساد روبه روست و هرگز سیاست را رها نکرده است.

فرانس۲۴ گزارشی درباره «محمود احمدی‌نژاد» نوشته و در آن تاکید کرده رییس‌جمهور سابق ایران یک چوپان نیست.

بر اساس این گزارش، از میانه ماه آگوست، تصویری رازآلود از محمود احمدی‌نژاد که با یک عصا در حال پیاده‌روی بود، بطور گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی ترکیه دست به دست شد. کپشن‌ها حاکی از آن بود که احمدی‌نژاد دوران بازنشستگی خود را با چوپانی در یک روستا سپری می‌کند. اما این واقعیت ندارد. در واقع احمدی‌نژاد هنوز در تهران است و در سیاست فعال است و با اتهام‌های متعدد در زمینه فساد روبه روست.

احمدی نژاد

«این تصویر در واقع در سال ۲۰۱۷ گرفته شده است. او به کندلوس که یک روستای شمالی ایران است سفر کرده است. در تصویر دیگری که در همین مکان منتشر شده، احمدی‌نژاد تنها نیست. در یک تصویر او به همراه دوستش و در دیگری به همراه بادیگارد و دوستانش دیده می‌شود.

 

احمدی نژاد

 

اما چه چیزی در روایت چوپانی احمدی‌نژاد دروغ بود؟ اولا احمدی نژاد در روستا زندگی نمی‌کند. او در خانه‌ای در نارمک که در بخش شرقی تهران است، سکونت دارد. احمدی‌نژاد توسط یک تیم ۲۴-۲۷ نفره از بادیگاردهای دولتی حفاظت می‌شود.

در ثانی، احمدی‌نژاد به شغل قبلی‌اش پشت نکرده است. او استاد دانشگاه علم و صنعت است. تصویری که او را پشت لپ‌تاپ در حال توییت کردن نشان می‌دهد، در دفتر کار او در دانشگاه گرفته شده است.

از این گذشته از زمان پایان ریاست‌جمهوری، او زندگی سیاسی آرامی نداشته است. او هنوز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

«گولین کاووس» سردبیر پایگاه خبری ترکیه‌ای «تییت»، می‌گوید این داستان دروغین درباره پست شغل جدید احمدی‌نژاد بر احساسات مردم ترکیه اثر زیادی گذاشته است. دلیل این مساله اخبار اخیر منافع و درآمدهای نمایندگان ترکیه‌ بود.

در ماه جولای «کنان صوف‌اوغلو» نماینده عضو پارلمان ترکیه و قهرمان موتورسیکلت‌سواری سابق جهان با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو شد؛ چراکه با لامبورگینی به پارلمان می‌رفت. در ماه فوریه ۲۰۱۷ «الیف دوگان ترکمن» بعد از اینکه مشخص شد ۱.۲ میلیون لیر کمیسیون در یک سال دریافت کرده از ریاست یک کمیته مجلس برکنار شد.

این روزنامه‌نگار ترکیه‌ای گفت: بسیاری از ترک‌ها به حقوق‌های اعضای پارلمان و وزرای دولت اعتراض دارند. حقوق نمایندگان و منافع بازنشستگی آنها به یک معضل مهم تبدیل شده است. در حالی که حداقل درآمد مردم ۲ هزار و ۲۰۰ لیر (۲۸۵ یورو) در ماه است، نمایندگان پارلمان ۲۰ هزار لیر(۲۶۰۰ یورو) حقوق دریافت می‌کنند. مردم از تصاویر و ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از اتومبیل‌ها و خانه‌های گران شخصیت‌های سیاسی می‌بینند عصبانی‌اند و همین مساله باعث شده که به این دست شایعات و اخبار دروغین واکنش زیادی نشان دهند.

بستگی دارد شما زندگی معمولی و متوسط را چطور تعریف می‌کنید. احمدی‌نژاد از اولین روزهای زندگی سیاسی خود، در زندگی شخصی سطح زندگی متوسط در پیش گرفته است. چندین سال او از پوشیدن کت اجتناب کرد و ترجیح داد که با کاپشن زیپ‌دار سفید در همه محافل ظاهر شود. او یک پژو ۵۰۴ قدیمی دارد. او علیه فساد در تبلیغات انتخاباتی ۲۰۰۵ حرف زد و وبسایتی را به این منظور بازگشایی کرد.

اما دور دوم ریاست جمهوری او به تقویت فساد در دولت و برخی مشاوران نزدیک و معاونین او که به ۱۵ سال حبس هم به جرم فساد محکوم شدند، ختم شد. در جولای ۲۰۱۷ دادستان کل ایران گفت احمدی‌نژاد خودش با جرایمی به دلیل سو‌ءاستفاده از اموال عمومی مواجه است. او از ۲ میلیارد دلار در زمان دوره دوم ریاست جمهوری خود سوءاستفاده کرده است.

تصویری که احمدی‌نژاد در ۲۸ آگوست امسال از خودش منتشر کرده نشان می‌دهد او یک مک بوک ایر دارد که قیمت آن ۸ برابر حقوق یک ماه کارگران ایرانی است.»

 

احمدی نژاد

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

کد خبر: 2796