قطعنامه پایانی خبرگان: حمایت از فلسطین، یمن،‌ لبنان،‌بحرین و کنترل گرانی

چهارشنبه،۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
قطعنامه پایانی خبرگان: حمایت از فلسطین، یمن،‌ لبنان،‌بحرین، کنترل گرانی

گروه سیاسی- به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مجلس خبرگان رهبری در پایان پنجمین اجلاسیه خود در دوره جدید این مجلس با صدور قطعنامه‌ای بر ضرورت برنامه­‌های عدالت اجتماعی و توانمندسازی مردم بویژه قشر کم درآمد تاکید کرد.

متن قطعنامه مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است: 

 مجلس خبرگان رهبری، پنجمین اجلاس رسمی خود را با دعوت از سران سه قوه و حضور رؤسای محترم قوای قضائیه و مقننه با موضوع «بررسی مطالبات رهبری در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم» برگزار کرد و با تأکید بر بیانیه‎های اجلاس‎های گذشته در صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حقوق ملت و اعتقاد به اسلام، انقلاب و مبارزه با آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل، حمایت از جبهه مقاومت اسلامی به ویژه فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و مردم مظلوم بحرین، با اذعان به نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی، و تشکر از ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی بر اهمیت منحصر به فرد جایگاه رفیع امامت، ولایت و رهبری امت اسلامی که منشاء مشروعیت نظام اسلامی بوده اصرار داشته و با اعتقاد به ضرورت حفظ وحدت داخلی و انسجام ملی بر مطالبات زیر تأکید می‌نماید و لازم می‌دانیم قوای سه گانه در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی تمام تلاش خود را جهت مطالبات زیر به کار گیرد:

1- با توجه به جامعیت تدابیر، رهنمودها و دستورات رهبری در کلیه امور بخصوص در توجه به اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی مردم، انتظار دارد مسؤولین و مقامات کشور با استفاده از اختیارات حداکثری و رهنمودهای معظم له تمام همت خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم به کار بندند.

2-   ضروری است برنامه­‌های عدالت اجتماعی و توانمندسازی مردم بویژه قشر کم درآمد با ایجاد اشتغال مولد و اولویت بخشی به تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در اسرع وقت اجرایی گردد.

3-   لازم است اصلاح ساختار بانکی کشور و ساماندهی و برقراری نظم همه جانبه در بازارهای ارزی و مالی انجام پذیرد و از بی‎تدبیری‎ها و ضعف مدیریتی بخصوص در عرصه اقتصاد پرهیز شود.

4- انتظار می‌­رود آرایش مناسب نظام اقتصادی و اداری کشور برای مواجهه با جنگ اقتصادی، بخصوص مدیریت نقدینگی و ایجاد عدالت و آرامش اجتماعی در مسیر مقابله با تحریم‎های ظالمانه و همه جانبه اتخاذ شود.

5- بر گسترش تولید ملّی، استفاده از ظرفیتها و توانمندی‎های داخلی و صادرات غیرنفتی و توسعه منابع انرژی تأکید می‌­گردد.

6-  ضروری است برای تحقق کامل و عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و کاهش آسی‌بهای مهم اجتماعی مانند بیکاری، تبعیض و بی‌عدالتی و محرومیت تدابیر لازم اتخاذ گردد.

7-   لازم است نظارت دقیق بر بازار و قیمت‌گذاری‎ها و ایجاد سازوکار مناسب برای کنترل گرانی و حمایت از اقشار محروم و آسیب‌­پذیر جامعه صورت پذیرد.

8-انتظار می‌­رود با صرفه جویی، ساده زیستی، قناعت و پرهیز جدی از اشرافی‌­گری گامی در جهت سبک زندگی اسلامی برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 2825