شهرام ناظری: از صدا و سیما شکایت می‌کنم

جمعه،۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
شهرام ناظری: از صدا و سیما شکایت می‌کنم

گروه فرهنگ و هنر- شهرام ناظری، در واکنش به رای دادگاه شکایت محمد رضا شجریان از صدا و سیما گفت: "صداوسیما همیشه این اجحاف را در حق هنرمندان انجام داده و این زورگویی و رفتار غیرعادلانه را نسبت به همه داشته است. الان ۴۰ سال است که آثار مرا پخش می‌کند و هیچ حق و حقوقی به من نداده است، هیچ قراردادی نبسته است و هیچ اجازه‌ای هم نگرفته است. شهرِ زور چگونه است؟ اینجا هم زورگیری است و غیر از این هم انتظاری نمی‌رود یعنی اگر بخواهند نگاهی صحیح، قانونمند و عادلانه داشته باشند، باعث تعجب است."

به گزارش پیام ایران، ناظری درباره این عبارت رای دادگاه که "پخش این آثار موجب شهرت شجریان شده و ضرری برای او نداشته است، پس شکایتش از صداوسیما رد می‌شود" هم گفت: "صداوسیما شاید در مشهور شدن آدم‌های دیگر تاثیر داشته باشد و بتواند افرادی بی‌مایه را عَلَم کند ولی یک هنرمند سطح بالا نیازی به این چیزها ندارد و می‌تواند با یک نوار، با یک سی‌دی کارش را بکند."

شهرام ناظری گفت که به دنبال طرح شکایت از صدا و سیماست.

به گفته وکیل محمدرضا شجریان، پس از نه سال که از طرح شکایت او از صدا و سیما به دلیل پخش بدون مجوز آثارش از این رسانه می‌گذشت در نهایت روز دوشنبه ۱۲ شهریور شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت دادگاه رأی مبنی بر رد شکایت صادر و اعلام کرد "پخش آثار موکل او در صدا و سیما، موجب شهرت وی شده و به زیان او نبوده است."

انتهای پیام/
منبع:ایلنا

کد خبر: 2852