وثیقه ۶ میلیارد ریالی برای آزادی دو هنرمند تئاتر

دوشنبه،۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
وثیقه ۶ میلیارد ریالی برای آزادی دو هنرمند تئاتر

گروه فرهنگ و هنر - ایرنا نوشت: مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای آزادی مدیر مجموعه تئاتر شهر و کارگردان نمایش «رویای شب نیمه تابستان» هر کدام سه میلیارد ریال وثیقه تعیین شده است.

شهرام کرمی صبح دوشنبه اظهار کرد: در مسیر دادسرای فرهنگ و رسانه برای رفع مشکل پیش آمده هستم.

وی افزود: تلاش می کنیم تا بتوانیم با تودیع وثیقه، موضوع را حل و فصل کنیم.

کرمی در خصوص میزان وثیقه تعیین شده برای آزادی این دو هنرمند، خاطرنشان کرد: برای مریم کاظمی دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و سعید اسدی، مدیر مجموعه تئاتر شهر هر کدام سه میلیارد ریال تعیین شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی شامگاه گذشته در گفت و گوی رسانه ای اعلام کرد که مشکل، انتشار یک تیزر از نمایش «رویای شب نیمه تابستان» است که مونتاژی از چند تصویر مختلف و باعث ایجاد شبهه شد اما هیچ ایراد محتوایی وجود ندارد.

به گفته وی با وجود پیگیری‌های صورت گرفته به‌ دلیل پایان یافتن وقت اداری، اقدامات لازم میسر نشده و منجر به بازداشت این دو هنرمند شد.

این دو هنرمند تئاتری برای تیزر نمایش «رویای شب نیمه تابستان» که در سالن اصلی این مجموعه که به مدت هفت شب به صحنه رفته است عصر دیروز (یکشنبه 18 شهریورماه) به دادسرای رسانه احضار و به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده، بازداشت شدند.

معاون هنری ارشاد، پیگیر وضعیت دو چهره تئاتری بازداشت‌شده

روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از پیگیری سید مجتبی حسینی، مسئول این بخش در پرونده بازداشت مریم کاظمی، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و سعید اسدی، مدیر مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

گفتنی است انتشار یک تیزر از نمایش «رویای شب نیمه تابستان» که مونتاژی از چند تصویر مختلف و شب آخر اجرای آن بوده عامل بازداشت این دو چهره تاتری است.

این دو هنرمند تئاتری برای تیزر نمایش «رویای شب نیمه تابستان» که در سالن اصلی این مجموعه که به مدت هفت شب به صحنه رفته است عصر دیروز (یکشنبه 18 شهریورماه) به دادسرای رسانه احضار و به دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده، بازداشت شدند و برای آنان وثیقه 6 میلیارد ریالی تعیین شده است.

سعید اسدی، دانش‌آموخته تئا‌تر و سینما، مدرس دانشگاه‌، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئا‌تر است. وی مدیریت مرکز تئا‌تر مولوی دانشگاه تهران، دو دوره دبیری جشنواره بین المللی تئاتر فجر و ... را در کارنامه کاری اش دارد و اکنون مدیر تئاتر شهر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 2907