سیف ممنوع‌الخروج است/ متهم "سکه ثامن" در دسترس نیست/ احمدی‌نژاد خودش بگوید پول‌ها کجاست

يکشنبه،۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
 سیف ممنوع‌الخروج است/ متهم "سکه ثامن" در دسترس نیست/ احمدی‌نژاد خودش بگوید پول‌ها کجاست

گروه سیاسی- حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در صد و سی‌ و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده رئیس سابق بانک مرکزی گفت: پرونده سیف در حال رسیدگی و تحقیق بوده و این فرد ممنوع‌الخروج است.

به گزارش پیام ایران، وی ادامه داد: یکبار گفته‌ام یکبار از این فرد تحقیق شده و اکر لازم باشد دوباره تحقیق می‌شود از بانک مرکزی و غیربانک مرکزی هم متهم در این پرونده است. ایشان «سیف» ممنوع‌الخروج است. محسنی اژه‌ای درخصوص سرنوشت پرونده واردات خودرو و رسیدگی به اتهامات میثم رضایی گفت: امیدوار بودیم در دادگاه‌های ویژه‌ای که تشکیل شده با سرعت کار را انجام دهند، امیدوار بودیم حکم ۳۵ نفر تا قبل از تاسوعا مشخص شود. امیدواریم تا آخر هفته حکم ۳۵ تا ۳۶ نفر صادر شود.

وی افزود: در خصوص میثم رضایی پرونده در حال تحقیق است و به دادگاه نرفته است و چند متهم دیگر غیر از این فرد وجود دارد. معاون اول قوه قضاییه گفت: از پرونده‌های واردات خودرو یک پرونده به دادگاه رفته و البته دادگاه نواقصی دیده و خود دادگاه در حال تحقیق است. سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد سازمان صمت ۴ نفر از کارمندان بازداشت هستند اما هنوز پرونده دادگاه نرفته است.

معاون اول قوه قضاییه در مورد برخورد قضایی امیر مقصودلو ملقب به تتلو گفت: طبیعی است کسانی که تبعه ایرانند و اقدام مجرمانه انجام دهند چه در داخل و چه خارج از کشور قابل تعقیب هستند.

وی افزود: اما فعلا این فرد در دسترس نیست اگر ضرورت داشته باشد غیابی محاکمه می‌شود اگر نه منتظر می‌شوند به ایران بازگردد.

احمدی‌نژاد خودش بگوید پول‌ها کجاست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای احمدی نژاد مبنی بر اینکه اگر می‌گویند پول‌ها نیست، به من بگویند یا جایش را بگویم؟ گفت: کسی اگر می‌داند باید بگوید نباید از او بخواهند مگر اینکه جایی گذاشته باشد.

متهم پرونده سایت سکه ثامن ممنوع الخروج است

البته اگر خارج نشده باشد محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با سایت "سکه ثامن" پرونده‌ای تشکیل شده و کسی که در این زمینه مسئولیت داشته ممنوع الخروج شده است یا نه؟ گفت: من از مردم درخواست دارم و آن این است که هرکسی آمد در سایت یا نشریه‌ای اعلام کرد که پول یا طلا و سکه در اختیار من قرار دهید و شروع کرد به سوددادن های غیرمتعارف، مردم شک کنند و نیایند پول و مالشان را در اختیار آنها قرار دهند ولی متاسفانه باز هم گاهی وقتها غفلت می شود.

وی افزود: اینکه جرمی در این پرونده واقع شده یا خیر باید رسیدگی شود ولی افراد شکایت کردند و وارد رسیدگی شدیم. طرف اصلی در دسترس نیست و اینکه آیا فرار کرده یا از کشور خارج شده مشخص نیست ولی دسترسی به او نیست که از آن اطلاع ندارم ولی برخی خبرها هست که از کشور خارج شده است. البته به صورت غیابی رسیدگی می‌شود. این فرد حساب‌های متعددی داشته که مسدود شده و ممنوع الخروج هم هست البته اگر خارج نشده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اموال در حال شناسایی است و مردم اطمینان داشته باشند که رسیدگی می‌شود. مشکل قوه در اینگونه پرونده‌ها که با آن مواجه می‌شود این است که طرف پول را می‌برد یا کم می‌آورد و مردم توقع دارند که اموالشان را بگیریم ولی این زمانی است که پول باشد تا بتوانیم آن را بگیریم و قوه تلاش خودش را می‌کند. اما آیا اموال همیشه به اندازه طلب شکات وجود دارد یا خیر باید بررسی شود. این پرونده تازه تشکیل شده و نمی‌دانم کل طلب چقدر است و اموالی که غیرمنقوله است چقدر است که بحث‌های دیگری است ولی ۶۰۰ نفر در این پرونده شکایت کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 3156