فضای انتخاباتی آمریکا ترامپ را به وحشت انداخت

سه شنبه،۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
فضای انتخاباتی آمریکا ترامپ را به وحشت انداخت

گروه بین الملل- در شرایطی که سرنوشت نامزد رئیس دیوان عالی آمریکا در هاله‌ای از ابهام است، ترامپ هشدار داد دموکرات‌ها برای غرق کردن نامزد او تلاش می‌کنند. او همچنین مدعی شد چنانچه دموکرات‌ها کنترل دو مجلس کنگره را در دست بگیرند ویرانی به بار می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه شب در کمپین یک نامزد جمهوری‌خواه برای تصدی کرسی سنا از ایالت تنسی هشدار داد: چنانچه دموکرات‌ها کنگره را به دست بگیرند (در انتخابات نوامبر)، کشور وارد بن‌بست و هرج و مرج می‌شود و تمام ثروتی که شما در ۲۰ ماه گذشته به دست آورده‌اید از دستتان می‌رود.

او بدون ارائه مستنداتی مدعی شد که بازار بورس افت خواهد کرد، مالیات‌ها "فراتر از تصور شما" افزایش خواهد یافت و جرایم به بی‌نهایت می‌رسد. ترامپ در ادامه ماررشا بلکبرن، نامزد جمهوری‌خواهان در این ایالت را ستود و از آن به عنوان "مبارزی واقعی" یاد کرد. او گفت: رای به مارشا، رای به من است. او تمام ارزش‌ها را دارد.

کمپین‌های انتخابات کنگره آمریکا در شرایطی برگزار می‌شود که اف‌بی‌آی درباره اتهامات جنسی علیه برت کاوانا، نامزد پست دیوان عالی آمریکا تحقیق می‌کند. این تحقیق بنا به درخواست گروه کوچکی از سناتورهایی انجام می‌شود که هنوز مردد هستند اما قدرت دارند که نامزدی او را لغو کنند. در همین حال ترامپ شایعاتی مبنی بر تلاش دولتش در محدود کردن حجم تحقیقات را رد کرد.

دونالد ترامپ در جمع حامیانش، دموکرات‌ها را به تلاش برای کند کردن روند تحقیقات متهم کرد و تاکید داشت این تحقیقات بی‌نتیجه خواهد بود. او گفت: اگر ما ۱۰ سال هم زمان بگذاریم، آنها باز هم زمان بیشتری طلب می‌کنند. سناتورها تمام تلاششان را می‌کنند تا هر کاری می‌توانند انجام دهند و هر آسیبی به هر کسی که می‌خواهند وارد کنند تا در دستورکار من خرابکاری کنند؛ از جمله در لغو نامزد من. آنها برای تخریب یک شخص خوب تقلا می‌کنند و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با انتقاد از شماری از نامزدهای بالقوه انتخابات ۲۰۲۰ از جمله جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت: ما او را "بایدن یک درصدی" صدا می‌کنیم. شغل سیاسی او تمام شده بود، تا اینکه باراک اوباما او را از سطل آشغال بیرون کشید.

ترامپ همچنین با فخرفروشی درباره توافق تجارت آزاد آمریکا شمالی که یکشنبه اعلام شد، تاکید کرد این توافق "منصفانه، مدرن و متعادل است و آمریکا دوباره در مسیر پیروزی" قرار دارد. او عمده زمانش را به انتقاد از "دموکرات‌های رادیکال" اختصاص داد که از زمان پیروزی انتخاباتی او در "خشم کور" به سر می‌برند. ترامپ گفت: آنها دیوانه شده‌اند و تلاش دارند تا آینده ما را بسوزانند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کد خبر: 3358