قیمت بلیت هواپیما کاهش یافت

پنج شنبه،۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
قیمت بلیت هواپیما کاهش یافت

گروه اقصادی- نرخ بلیت پروازهای داخلی کاهش یافته به طوری که نرخ برخی پروازها به زیر ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. برخی فروشندگان آژانس های مسافرتی، این کاهش نرخ را به کاهش چند روز اخیر نرخ ارز در بازار ازاد و کاهش حجم تقاضای سفر همزمان با شروع سال تحصیلی ربط می دهند.

البته کارشناسان صنعت هوانوردی معتقدند از آنجا که تنها بخش بسیار کوچکی از سفرهای خانوادگی در ایران به صورت هوایی است، پایان تعطیلات تابستانی و آغاز فصل مدارس تأثیری در تغییر قیمت بلیت پروازها ندارد. بلکه با توجه به اینکه بیش از نیمی از هزینه های شرکت های هواپیمایی حتی برای پروازهای داخلی به صورت ارزی است که عمدتا شامل دستمزد کروی پروازی و تعمیر و نگهداری و خرید قطعات هواپیما می شود، سبب شده تا با بالا رفتن قیمت دلار در دو ماه گذشته، نرخ بلیت هواپیما نیز افزایش یابد.

اکنون نرخ بلیت پروازهای داخلی در برخی مسیرها به زیر ۲۰۰ هزار تومان و قیمت های قبل از گرانی بلیت هواپیما بازگشته است.

به عنوان نمونه پرواز تهران ـ مشهد برای روز شنبه از سوی یکی از شرکت های هواپیمایی به صورت چارتری ۱۸۸ هزار تومان اعلام شده بود که در حال حاضر همه صندلی های این پرواز پُر شده است.

علی رغم کاهش نرخ بلیت پروازهای داخلی در مسیر تهران ـ مشهد، اما همچنان بلیت تهران ـ کیش با ارقام بالا در حال عرضه است. به گونه ای برای روز پنج شنبه هفته جاری ۳۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان ارزانترین نرخ بلیت سیستمی تهران ـ کیش محسوب شده و تا ۵۰۹ هزار تومان برای پروازهای چارتری در این مسیر دیده می شود. با این حال برخی بلیت های تهران ـ کیش برای روزهای یکشنبه و جمعه هفته آینده ۲۰۸ و ۲۰۹ هزار تومان به فروش می رسند.

نکته عجیب ماجرا، قیمت های نجومی بلیت پروازها برای روزهای ۱۲ ابان به بعد است که با ارقام نجومی در معرض فروش گذاشته است.

این افزایش عجیب قیمت برای بیشتر مسیرها به گونه ای است که بیم افت شدید مسافران هوایی در نیمه دوم آبان و آذر ماه جاری وجود دارد به گونه ای که در اکثر مسیرها ارزانترین نرخ بلیت بالای ۳۵۰ هزار تومان بوده و در بعضی روزها نیز (ارزانترین بلیت) بالای ۴۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

کد خبر: 3387