شگرد تازه ترامپ برای اخاذی از سعودی ها

جمعه،۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
شگرد جالب ترامپ برای تیغ زدن سران عربستان سعودی

گروه بین الملل- روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به درخواست پادشاه عربستان جهت کمک در یک عملیات نظامی کاملا محرمانه، ۴میلیارد دلار پول خواسته است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به درخواست پادشاه عربستان جهت کمک در یک عملیات نظامی کاملا محرمانه، ۴میلیارد دلار پول خواسته است.

به نوشته واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با وی تماس گرفته و از وی خواسته در یک حمله نظامی کاملا محرمانه به ریاض کمک کند.

این روزنامه نوشت: رئیس جمهوری آمریکا جزئیات بیشتری درخصوص این عملیات نظامی مورد درخواست پادشاه عربستان ارائه نداده است.

طبق نوشته این روزنامه، ترامپ خطاب به سلمان بن عبدالعزیز گفته است که این عملیات نظامی هزینه‌های هنگفتی در بر خواهد داشت و برای این که آمریکا در این عملیات به ریاض کمک کند، عربستان باید ۴ میلیارد دلار به واشنگتن پول بپردازد.

ترامپ پیشتر در تماس تلفنی با پادشاه عربستان اظهارات تحقیرآمیزی را علیه پادشاهی سعودی مطرح کرد.

او در یک تجمع انتخاباتی در ایالت می سی سی پی گفت: ما از عربستان حمایت می‌کنیم. آن‌ها ثروتمند هستند. من پادشاه سعودی را دوست دارم و به او گفتم : شاه، ما از شما حمایت می‌کنیم اما بدون ما دو هفته هم نمی‌توانی دوام بیاوری؛ باید هزینه آن را بپردازی.

پیشتر ترامپ گفته بود: پادشاه عربستان تریلیون‌ها دلار پول دارد و کسی نمی‌داند که بدون آمریکا چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 3407