ممنوعیت تدریس دبیران مرد در مدارس دخترانه

يکشنبه،۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
ممنوعیت تدریس دبیران مرد در مدارس دخترانه

گروه اجتماعی- وزیر آموزش و پرورش از ممنوعیت تدریس دبیران مردان در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: استفاده از دبیر مرد در مدارس دخترانه به هیچ عنوان توجیه ندارد.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه هنوز در برخی مدارس دخترانه معلم مرد تدریس می‌کند، اظهار کرد: متأسفانه این موضوع را تأیید می‌کنم.در یک سال‌هایی در مورد تأمین دبیر خانم در مدارس دخترانه واقعاً با مشکل مواجه بودیم یعنی نیروی متخصص در بین بانوان وجود نداشت یا خیلی کم بود اما امروز باید عرض کنم که نه تنها دبیر خانم کمتر از آقایان نداریم بلکه در بعضی از رشته‌ها، دبیر خانم به مراتب بیش از آقایان وجود دارد.

به گزارش پیام ایران، بطحایی با بیان اینکه استفاده از دبیر مرد در مدارس دخترانه به هیچ عنوان توجیه ندارد، تصریح کرد: این موضوع مشکلاتی را هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمان ایجاد می‌کند. بنابراین اصلح این است که در مدارس دخترانه همچنان که پیش از این نیز گفته شده است و در همه جا نیز نیروی خانم داریم، از معلمان خانم استفاده شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در مناطقی که نیروی متخصص خانم نیست می‌توان از معلم مرد استفاده کرد؟»، گفت: استفاده از معلمان مرد در مدارس دخترانه ممنوع است و خیلی بعید است که در منطقه‌ای معلم متخصص زن نداشته باشیم اما اگر چنین موردی نیز وجود داشته باشد باید از استان مجوز بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 3460