بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

پنج شنبه،۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
به بهانه جشن هالووین
بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

گروه فرهنگ و هنر - اگر نگاهی به تاریخچه سینما داشته باشید متوجه خواهید شد که از زمان حضور این صنعت جدید و مفرح شاهد سبک‌های مختلفی برای فیلم‌ها بوده‌ایم و یکی از این سبک‌ها که از همان ابتدای حضور سینما تاکنون همیشه طرفداران زیادی را به خود جلب کرده، فیلم‌های ترسناک است.

کارگردانان فیلم‌های ترسناک سوژه‌های مختلفی را دستمایه آثار خود می‌کنند تا با مشاهده این فیلم‌ها به اصطلاح مو به تن تماشاگر سیخ شود و لحظات پر از اضطراب و وحشتی را در سینما یا پای تلویزیون تجربه کند.

به این ترتیب با توجه به اینکه  یکی از تفریحات شب هالووین، تماشای فیلم‌های ترسناک است قصد داریم در ادامه به ترسناک‌ترین فیلم‌هایی اشاره کنیم که تماشای آن‌ها در شب هالووین صفای دیگری دارد.

جن‌گیر (محصول ۱۹۷۳)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

اولین فیلم از این فهرست را به فیلمی اختصاص دادیم که به اعتقاد بسیاری از علاقه‌مندان، یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است. این فیلم بر اساس رمانی با همین‌ نام ساخته شده است و به لحاظ هنری اثر برجسته‌ای در میان فیلم‌های ترسناک شناخته می‌شود و به همین دلیل توانست ۲ جایزه اسکار را از آن خود کند.

در این فیلم شیطان بدن دختر بچه‌ای را تسخیر می‌کند و کلیسا دو نفر از کشیش‌های زبده خود را برای جن‌گیری و نجات دادن این دختر از شر شیطان اعزام می‌کند. صحنه‌های جن‌گیری در این فیلم ممکن است قدیمی به نظر برسد اما به شما قول میدهیم هنوز هم مو به تن تماشاچی راست خواهد کرد.


کشتار با اره‌ برقی در تگزاس (محصول ۱۹۷۴)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

این فیلم نیز یکی از آثار برجسته سینمای وحشت به حساب می‌آید و داستان واقعی خانواده‌ای روانی و بیمار را روایت می‌کند که با اره برقی به جان مردم بی‌گناه می‌افتند. داستان این فیلم از یک حادثه واقعی اقتباس شده است و به همین دلیل هیجان زیادی را در صحنه‌های این فیلم ترسناک شاهد هستیم.

قاتل شماره یک فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس فردی است که با نام صورت‌چرمی شناخته می‌شود. او با پوست صورت مقتولین‌اش برای صورت خودش ماسک درست می‌کند. با این حساب اگر تاب تحمل مشاهده صحنه‌های دلخراش را دارید پیشنهاد می‌کنیم فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس را حتماً به تماشا بنشینید.


درخشش (محصول ۱۹۸۰)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

امکان ندارد جایی صحبت از فیلم‌های ترسناک به میان بیاید و نامی از استیون کینگ به گوش نخورد، همان‌گونه که حتماً می‌دانید استیون کینگ رمان نویسی قهاری است که ید طولایی در نگارش رمان‌های ترسناک دارد و به همین دلیل فیلم‌های زیادی را می‌شناسیم که از رمان‌های استیون کینگ ساخته شده‌اند.

در بین تمامی این فیلم‌ها، داستان فیلم درخشش فرق می‌کند و در کنار اینکه با یک فیلم ترسناک طرف هستیم با اثری سروکار داریم که کارگردانی آن به عهده استنلی کوبریک، کارگردان فقید سینما بوده است و جک نیکسلون نیز یکی از بهترین بازی‌های خود را در نقش اول داستان این فیلم به نمایش گذاشت.

فیلم درخشش داستان نویسنده‌ای را روایت می‌کند که به همراه همسر و فرزندش به یک هتل می‌روند تا در آنجا آرامش کسب کنند و این نویسنده بتواند کتاب بعدی‌اش را بنوسید اما وضعیت وهم‌انگیز هتل این نویسنده را دچار اختلال‌های عصبی می‌کند و تبر به دست به جان همسر و فرزندش می‌افتد.


جیغ (محصول ۱۹۹۶)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

این فیلم ممکن است به لحاظ هنری دارای ارزش بالایی نباشد اما انصافاً باید اعتراف کرد که فیلم ترسناکی است و فروش خوبی را در گیشه تجربه کرد. این فیلم داستان چند نوجوان دبیرستانی را روایت می‌کند که قاتلی که نقاب به چهره زده است سلاخی می‌شوند.

فیلم جیغ به لحاظ فروش بسیار خوب عمل کرد و پس از موفقیت نسخه اول شاهد ساخت چندین نسخه دیگر نیز بودیم. بازیگرانی مانند نو کمبل، کورتنی کاکس و درو بریمو در اولین نسخه از فیلم جیغ ایفای نقش کردند.


دیگران (محصول ۲۰۰۱)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

در میان تمامی فیلم‌های ترسناک، آثاری که به دنیای مردگان می‌پردازند ترس و وحشت خاصی دارند و فیلم دیگران نیز یکی از همین فیلم‌هاست. روایت داستان این فیلم بر عهده نیکول کیدمن است و وی در نقش مادری که دو فرزند کوچک دارد در فیلم دیگران ایفای نقش می‌کند.

فرزندان کوچک نیکول کیدمن نسبت به نور حساسیت دارند و به همین دلیل نباید در معرض نور باشند. این امر باعث می‌شود تا همیشه پنجره‌های منزل بزرگ آن‌ها بسته باشد و فضایی تاریک و ترسناک را در داخل منزل شاهد باشیم. داستان ادامه پیدا می‌کند تا مردگانی که در این خانه زندگی می‌کردند سروقت نیکول کیدمن و بچه‌هایش می‌آیند و روایتی ترسناک و را میان جهان مردگان و زنده‌ها در این فیلم شاهد هستیم.

فیلم دیگران تنها ۱۷ میلیون دلار خرج روی دست تولید‌کنندگان گذاشت و در گیشه توانست بیشتر از ۲۰۰ میلیون دلار بفروشد.


پارانورمال اکتیویتی (محصول ۲۰۰۷)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

خوبی فیلم‌های ترسناک در این نکته است که اگر داستان خوبی داشته‌ باشند و بتوانند حسابی تماشاچیان را بترسانند با فروش بسیار خوبی روبرو خواهند شد. این امر در خصوص فیلم پارانورمال اکتیویتی مصداق داشت و با فیلمی سر و کار داریم که نسبت کمترین هزینه ساخت به بیشترین میزان فروش را در بین تمامی فیلم‌های سینما دارد.

تهیه‌کنندگان برای ساخت این فیلم تنها ۱۵ هزار دلار خرج کردند و در گیشه نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار فروش کرد. داستان فیلم پارانورمال اکتیوتی از این قرار است که نیروهای شیطانی، به منزل یک زوج جوان هجوم می‌برند و شوهر این خانواده که اعتقادی به ارواح و نیروهای شیطانی ندارد یک دوربین فیلمبرداری می‌خرد تا از ارواح فیلم بگیرد. بیشتر قسمت‌های این فیلم از نگاه همین دوربین روایت می‌شود و تجربه‌ای نزدیک و واقعی را از تعامل با ارواح در پیش مخاطب به تصویر کشیده می‌شود.


جادوگر (محصول ۲۰۱۵)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

این فیلم داستانی ترسناک را در قرن ۱۷ میلادی روایت می‌کند، داستان فیلم جادوگر با تبعید یک خانواده به یک جنگل شروع می‌شود و پس از مدتی زندگی در این جنگل ترسناک، یکی از اعضای خانواده گم می‌شود.

از قضای روزگار پدر و مادر این خانواده دختر بزرگ‌شان را در گم شدن پسر کوچکشان مقصر می‌دانند و به همان ترتیب که فیلم به پیش می‌رود اتفاق‌های ترسناکی را شاهد هستیم که از حضور نیروهایی مرموز و کشنده در جنگل حکایت دارد. فیلم جادوگر فضایی بسیار وهم‌انگیز و رازآلود دارد و از آن فیلم‌هایی است که حتی پس از مشاهده نیز مخاطب را رها نمی‌کند و صحنه‌های دهشتناک آن در ذهن مخاطب تکرار می‌شود.


یتیم‌خانه (محصول ۲۰۰۷)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

داستان این فیلم در فضای تاریک و سرد یتیم‌خانه‌ای دور افتاده روایت می‌شود و با اثری طرف هستیم که حتی برای یک لحظه مخاطب را رها نمی‌کند و سراسر ترس و دلهره را به دنبال دارد. ماجرای فیلم یتیم‌خانه به رابطه با ارواح باز می‌گردد و پس از گم شدن یکی از شخصیت‌های فیلم، گمانه‌زنی‌ها برای دست داشتن ارواح در گم شدن و قتل احتمالی وی مطرح می‌شود.


حلقه (محصول ۲۰۰۲)

 بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

اگر به سینمای وحشت علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که ژاپنی‌ها ید طولایی در ساخت فیلم‌های ترسناک دارند و فیلم حلقه نیز به‌رغم اینکه یک فیلم آمریکایی به‌حساب می‌آید اما موفقیت خود را به بازسازی از نسخه ژاپنی فیلمی با همین نام مدیون است.

نقش اول این فیلم بر عهده نائومی واتس است و شاهد روایت داستان جالب و ترسناکی هستیم که در آن یک حلقه فیلم ویدیوئی به دست هر کسی که می‌افتد با وی تماس گرفته می‌شود که او تا یک هفته دیگر کشته خواهد شد. چنین روایت جذابی باعث شد نسخه اول فیلم حلقه به فروش چشمگیری دست پیدا کند و از آن زمان تاکنون شاهد ساخت چندین نسخه دیگر از این فیلم بوده‌ایم.


توطئه‌آمیز (محصول سال ۲۰۱۰)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

این فیلم که در میان مخاطبان با نام موذی یا Insidious نیز شناخته می‌شود داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که پسر دوست‌داشتنی دارد، این پسر به ناگاه حالش بد می‌شود و به کما می‌رود، در عالم کما پسر با ارواح دیگری روبرو می‌شود که قصد دارند دوباره به دنبال باز گردند.

کاملاً مشخص است چنین داستان ترسناک و دلهره‌آوری حسابی مخاطبین را خواهد ترساند و به همین دلیل پس از موفقیت چشمگیر نسخه اول فیلم توطئه‌آمیز و فروش ۹۷ میلیون دلاری این فیلم شاهد تولید نسخه‌ بعدی آن در سال ۲۰۱۳ نیز بودیم.


طالع‌نحس (محصول ۱۹۷۶)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

در این قسمت به اثری کلاسیک رسیدیم که به‌عنوان یکی ا بهترین فیلم‌های ساخته شده در ژانر وحشت شناخته می‌شود. در فیلم طالع‌نحس همانند فیلم جن‌گیر شاهد حضور نیروهای شیطانی در جسم یک کودک هستیم اما به لحاظ داستان تفاوت‌های زیادی میان جن‌گیر و طالع نحس وجود دارد.

فرزند همسر یک سیاستمدار در حین زایمان فرزند مرده‌ای به دنیا می‌آورد و وی برای تسکین ناراحتی‌های خود یک کودک دیگر را به فرزندی می‌پذیرد. مدت‌ها بعد نشانه‌هایی از تسخیر توسط شیطان در او نمایان می‌شود و شاهد روایت داستانی وهم‌انگیز و ترسناک هستیم.


بیگانه (محصول ۱۹۷۹)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

قرار نیست در تمامی فیلم‌های ترسناک با ارواح و مردگان سر و کار داشته باشیم و یک کارگردان خبره می‌تواند فیلمی ترسناک از برخورد انسان‌ها با موجودات فضایی و بیگانه‌ها بسازد. چنین امری را در نسخه اول فیلم بیگانه شاهد بودیم.

ریدلی اسکات، کارگردان خوش‌آوازه سینما در این فیلم موجودات فضایی را به گونه‌ای به تصویر کشید که دیدن آن‌ها باعث میشد تماشاچی قالب تهی کند. فیلم بیگانه به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد و از آن زمان تاکنون نسخه‌های مختلفی از این فیلم ساخته شده است.


کلبه وحشت (محصول ۱۹۸۱)

بهترین فیلم‌های ترسناک سینما

این فیلم که در میان ایرانی‌ها بیشتر با نام کلبه وحشت شناخته می‌شود یکی از معروف‌ترین عناوین ترسناک در بین مخاطبین قدیمی سینما است. داستان فیلم کلبه وحشت از این قرار بود که چند مرد و زن به کلبه‌ای جنگلی در فضایی تاریک و ترسناک وارد می‌شوند و پس از مدتی حضور در این کلبه چشمشان به دستگاه ضبط صوت و یک کتاب عجیب و غریب می‌افتد.

پس از روشن کردن ضبط صوت، صداهایی وحشتناک پخش می‌شود و نیروهای شیطانی آزاد می‌شود تا دمار از روزگار اهالی این کلبه در بیاورند. ساکنین کلبه در حین مبارزه با شیاطین متوجه می‌شوند که تنها راه نابودی این موجودات شریر آتش زدن و تکه‌تکه کردن آن‌هاست در نتیجه نبردی سخت و ترسناک را میان شیاطین و انسان‌ها در این فیلم شاهد هستیم. جالب است بدانید استیون کینگ، در جایی گفته که فیلم کلبه وحشت یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی است که او تاکنون دیده و در نتیجه پیشنهاد می‌‌کنیم شما هم به تماشای فیلم کلبه وحشت بنشینید.

انتهای پیام/

منبع: برترین ها - ترجمه از محمد کاملان

 

کد خبر: 3990