توقف سوخت رسانی ترکیه به هواپیماها/ ایران رسما اعتراض کرد

شنبه،۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
توقف سوخت رسانی ترکیه به هواپیماها/ ایران رسما اعتراض کرد

گروه سیاسی- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به روابط مناسب سیاسی ایران و ترکیه و موافقت‌نامه‌های هوایی ۲ طرف گفت: سازمان هواپیمایی ایران بابت تصمیم یک‌طرفه شرکت سوخت‌رسان ترکیه‌ای در عدم سوخت‌رسانی، اعتراض خود را به ترکیه اعلام کرد.

به گزارش پیام ایران، مقصود اسعدی‌‌سامانی درباره جزئیات عدم سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه ترکیه،‌ اظهار داشت: طبق موافقتنامه دو جانبه بین ایران و ترکیه هفته‌ای 200 پرواز شامل 100 پرواز شرکت‌های ایرانی و 100 پرواز شرکت‌های ترکیه‌ای بین دو کشور برقرار است و البته این رقم در برخی هفته‌ها و با توجه به فصل سفر و استقبال مسافر،کم و زیاد می‌شود اما سالانه 2.5 میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد:‌ اما متاسفانه شرکت سوخت‌رسانی ترکیه که در ترکیه به شرکت‌های هواپیماهای ایرانی سوخت ارائه می‌کند، فقط در قالب یک ‌پست الکترونیکی (ایمیل) بدون هیچ توضیحی اعلام کرده است که از ابتدای نوامبر امسال قادر به ارائه سوخت به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیست.

اسعدی‌سامانی افزود: قطعا این مورد مشکلاتی برای شرکت‌های هواپیمای ایرانی ایجاد می‌کند و در کلان هم به نفع روابط دو کشور و ارتباطات سازمان‌های هواپیمایی دو طرف نیست.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: انتظار داریم با پیگیری‌هایی که در حال انجام است مشکل رفع شود، قطعا توقع داریم که با توجه به ارزش افزوده برقراری پروازها بین دو کشور این مشکل که شرکت سوخت رسان ترکیه‌ای ایجاد کرده است هر چه سریع‌تر رفع شود تا مشکل شرکت‌ها در دریافت سوخت در فرودگاه ترکیه‌ رفع شود.

انتهای پیام/

منبع:فارس

کد خبر: 4028