محرومیت داور انگلیسی به خاطر سنگ، کاغذ، قیچی

چهارشنبه،۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
محرومیت داور انگلیسی به خاطر سنگ، کاغذ، قیچی

گروه ورزشی- فدراسیون فوتبال انگلیس یک داور را به خاطر اینکه پیش از شروع یک مسابقه به جای پرتاب سکه از کاپیتان‌های دو تیم خواسته سنگ کاغذ قیچی بازی کنند محروم کرد.

این داور انگلیسی که دیوید مک‌نامارا نام دارد به دلیل اینکه سکه‌اش را در رختکن داوران جا گذاشته بوده پیش از شروع بازی برای تعیین اینکه کدام تیم باید اول به توپ ضربه بزند از کاپیتان‌های دو تیم می‌خواهد قضیه را با بازی کردن سنگ کاغذی قیچی فیصله دهند. فدراسیون فوتبال انگلیس بعد از مطلع شدن از این موضوع، داور مورد نظر را ۲۱ روز تعلیق کرده است.

رئیس کمیته‌ی داوران زنان فدراسیون فوتبال انگلیس، جوانا سیمپسون، اقدام آقای مک‌نامارا را محکوم کرد و از آن به عنوان یک لحظه دیوانگی یاد کرد. اقدام عجیب این داور روز بیست و ششم اکتبر قبل از برگزاری مسابقه‌ی تیمهای زنان منچسترسیتی و ردینگ در سوپرلیگ زنان انگلیس اتفاق افتاده، بازی‌ای که همزمان از تلویزیون پخش می‌شده.

خانم سیمپسون گفت:” داور سکه‌ی خودش را فراموش می‌کند و چون بازی پخش تلویزیونی داشته از نظر زمان تحت فشار بوده که بازی را حتما سر ساعت شروع کند. در این شرایط او یک لحظه دچار دیوانگی شده و آن حرکت را انجام می‌دهد. او حتماً فکر می‌کرده کاری که می‌کند درست است. این حرکت داور به هیچ وجه قابل دفاع نیست. او باید برای شروع بازی آماده‌تر می‌بود. باید سکه به همراه می‌داشت ولی نداشت. این ناراحت‌کننده است. این رفتار درست نیست و فوق‌العاده غیر حرفه‌ای است”.

به گزارش تلگراف محرومیت مک‌نامارا بار دیگر نشان می‌دهد که داوری رقابتهای زنان در انگلیس با چه کاستی‌هایی مواجه است. تلگراف به قضاوت داور بازی زنان چلسی و آرسنال در ماه گذشته اشاره می‌کند که به درو اسپنس که با خطا روی کیم لیتل باعث می‌شود پای او بشکند و او به مدت ۱۰ هفته از میادین دور باشد تنها یک کارت زرد نشان می‌دهد.

مک‌نامارا معمولاً برای قضاوت مسابقات لیگ منطقه‌ای انگلیس انتخاب می‌شود ولی بازی مورد بحث دومین بازی‌ای بوده که او در فصل جاری برای سوت زدن در یک مسابقه‌ی سوپرلیگ زنان انتخاب شده بوده.

یکی از سخنگویان فدراسیون فوتبال انگلیس گفت:” فدراسیون فوتبال تایید می‌کند که آقای دیوید مک‌نامارا یکی از داوران ما به مدت ۲۱ روز به حالت تعلیق درآمده است و این مدت از دوشنبه ۲۶ نوامبر آغاز خواهد شد. ایشان شخصاً اتهام رفتار نامناسب در جریان یک مسابقه را پذیرفته‌اند”.

انتهای پیام/

 

کد خبر: 4219