باغ هنر بم شجریان افتتاح شد / استاد نبود اما دلش آنجا بود

شنبه،۱۵ دي ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
 باغ هنر بم شجریان افتتاح شد / استاد نبود اما دلش آنجا بود

گروه فرهنگ و هنر- شجریان امروز اینجا نیست، اما دلش اینجاست. جای او بسیار خالی ست. بخاطر دارم او می‌گفت این شهر باید پر از امید و نغمه شود تا مردم دلشان زنده شود.

15 سال از زمانی که استاد شجریان بر روی صحنه خواند می کذرد. از داغ بم. فریادی از اعماق دل: سوزدم این آتش بیدادگر بنیاد/ می‌کشم فریاد/ ای فریاد/ ای فریاد.

 بالاخره باغ هنر بم افتتاح شد. آرزوی دیرینه استاد. چیزی که خسرو آواز ایران همیشه در دل آرزوی ساختنش را داشت و در عمل بسیار برای آن کوشید. اکنون فاز نخست این پروژه به همت او به بار نشسته تا مرهمی باشد بر دل خسته مردم زلزله زده بم. اکنون او در بستر بیماری است اما آرزویش به بار نشسته است.

پروژه باغ هنر بم بعد از زلزله سال ۸۲ و پس از اجرای کنسرت‌های همنوا با بم، در سال ۸۳ کلنگ‌زنی شد و پس از وقفه‌ای طولانی بالاخره فاز اولش تکمیل شد.

همسر شجریان: امروز روزی است که می‌توان او را شاد دید

همسر شجریان+اینستاگرام

کتایون خوانساری، همسر محمدرضا شجریان در اینستاگرام خود نوشت: دیشب بعد از پانزده سال فراز و نشیب و تلاش‌‌های همسرم (استاد شجریان) شاهد به بار نشستن یکی از آرزوهای او بودم. روزی که او را می‌توان شاد دید. شادی او سبکباری من است. از همه کسانی که در این راه عاشقانه کوشیدند عمیقا سپاسگزارم.

حسین علیزاده به یاد شجریان نواخت

lyzdhbg-hnrbm.jpg

حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز برجسته کشور در افتتاح این مراسم گفت: برای حفظ اسم شجریان تعهد داده‌ایم و تعهد داریم. صدا و خاطرات او همیشه جاودانه خواهد بود.

 عشق آدم را قادر به هر کاری می‌کند و وقتی از آمریکا برگشتیم و زلزله بم رخ داد، فکر کردیم باید در این موضوع سهیم باشیم و بلافاصله کنسرت «همنوا با بم» طراحی شد که یک همدلی محض بود و انگیزه‌مان ایجاد چنین مکانی (باغ هنر بم) بود.

وی گفت: شجریان امروز اینجا نیست، اما دلش اینجاست. بخاطر دارم او می‌گفت این شهر باید پر از امید و نغمه شود تا مردم دلشان زنده شود.

علیزاده+باغ-هنر-بم

علیزاده به ساختمان «باغ هنر بم» اشاره کرد و گفت: این مکان امکان آن را دارد که به دانشگاه هنر تبدیل شود و کارش پرورش هنرمند باشد و هر کدام از فارغ‌التحصیلان آن، تداوم عشق را در این شهر رقم بزنند.

اینجا از همه هنرمندان شایسته ایران، مردم بم و تمام مسئولانی که متوجه این مسأله هستند می‌خواهم این مکان حفظ شود و هنرمندان بسیاری تعهد داده‌اند که روحیه این شهر را حفظ کنند. بم می‌تواند با این مرکز در جهان جلوه کند.

این آهنگساز گفت: خودم هم تعهد می‌دهم که در بحث آموزش این مرکز مشارکت داشته باشم.

وی اظهار داشت: باید از کیهان کلهر هم تشکر کنم که سهم بسزایی در ایده برای شروع این پروژه سهم عمده‌ای داشت.

علیزاده+رایان+همسر شجریان

حسین علیزاده این مراسم را با نوازندگی خود و گروهش به پایان برد.

محمد سریر، علی اکبر مرادی، سعید ثابت، احمد وکیلی، حسین پرنیا، علی مغازه ای، مجید رجبی معمار، بیژن بیژنی، جهانشاه صارمی، حسام الدین سراج، حسین بهروزی نیا، رضا خرم، زیدالله طلوعی، بهزاد فراهانی، بهرام ابراهیمی، قاسم رفعتی، کیوان فرزین، مهران مهرنیا، حمیدرضا عاطفی، فاطمه بسطامی، علیرضا میرعلی نقی، هنگامه اخوان و سیامک جهانگیری از دیگر هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 5072