پلیس: با خودروهایی که پلاکشان مخدوش است با شدت بیشتری برخورد می شود

جمعه،۲۱ دي ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
پلیس: با خودروهایی که پلاکشان مخدوش است با شدت بیشتری برخورد می شود

گروه جامعه - جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخورد با پلاک مخدوش یکی از مواردی است که پیش از این نیز با آن برخورد می‌شده، ولی به علت اولویت، از هفته گذشته طرح برخورد با پلاک‌های مخدوش آغاز شد.

سرهنگ حسن عابدی اظهار داشت : مصادیق این تخلف شامل مواردی همچون استفاده از پلاک زیر سپر یا پشت شیشه، استفاده از طلق روی پلاک، همچنین ناخوانا بودن پلاک، مخدوش کردن پلاک یا استفاده از پلاک‌های غیرمجاز از جمله تعمیر است که از روز گذشته، برخورد با این‌گونه موارد تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه در ورودی‌های طرح ترافیک و زوج و فرد تخلفاتی از این دست وجود دارد، اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد بارندگی‌هایی بودیم و برخی از شهروندان عمداً یا سهواً نسبت به پاک‌سازی و تمیز کردن پلاک خودروی خود اقدام نمی‌کنند که این امر باعث ناخوانا بودن پلاک می‌شود. گفتنی است عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی با رانندگان متخلف مطابق قانون برخورد می‌کنند.

دوربین‌های ثبت تخلف تنها در ورودی طرح نیست

عابدی با یادآوری اینکه دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر فعالند، گفت: ممکن است برخی از شهروندان تصور کنند که با پوشش پلاک می‌توانند از این دوربین‌ها رد شوند و تخلفشان نیز پیگیری نشود. در صورتی که بسیاری از مواردی که وسیله نقلیه از دوربین رد شده و پوشش پلاک داشته، با توجه به سیستم موجود مشخص شده که شماره پلاک چه بوده است.

وی با تأکید بر فعال بودن تمام دوربین‌های سطح شهر گفت: اگر وسیله نقلیه‌ای با پلاک مخدوش از یک دوربین رد شود، دوربین بعدی شماره پلاک را بررسی می‌کند و در صورتی که آن خودرو برای ورود به محدوده طرح مجاز نبوده باشد، تخلفش ثبت می‌شود. افزون بر دوربین‌های ورودی طرح، دوربین‌های داخل محدوده نیز پلاک‌ها را رصد کرده و در مورد مجاز بودن برای ورود به طرح زوج و فرد و طرح ترافیک آن‌ها را بررسی می‌کنند.

مجازات مخدوش کردن پلاک

عابدی در ادامه افزود: برابر مقررات کسانی که پلاک وسیله نقلیه خودروی خود را مخدوش کرده باشند، حتماً به مقام قضایی معرفی می‌شوند و روند قانونی آن پیگیری می‌شود. برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه، برای متخلف از ۶ ماه تا یک سال حبس در پی دارد.

وی تأکید کرد: پوشش پلاک جریمه ۶۰ هزار تومانی را در پی دارد و افزون بر اعمال قانون، هم خودرو توقیف می‌شود و هم فرد متخلف به مقام قضایی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

کد خبر: 5191