جزئیات شکنجه یک فعال حقوق زنان در عربستان از زبان خواهرش

دوشنبه،۲۴ دي ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۲
جزئیات شکنجه یک فعال زن حقوقی عربستان از زبان خواهرش

گروه بین الملل- یک فعال زن عربستانی با افشای شکنجه‌های خواهرش در زندان‌های عربستان از گوشه‌ای دیگر از جنایات مقامات این کشور در حق فعالان زن پرده برداشت.

به گزارش پیام ایران، علیاء الهذلول، خواهر لجین الهذلول، فعال حقوق زنان  که توسط مقامات ریاض بازداشت شده است در مقاله‌ای که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آن را منتشر کرد، درباره وضعیت خواهر خود در زندان‌های عربستان و شکنجه‌های وی صحبت کرده است.

الهذلول در این مقاله گفته است که خواهرش به پدر و مادرش اطلاع داده که مقامات ریاض انواع شکنجه از کتک و شوک الکترونیکی گرفته تا اذیت و آذار جنسی و تهدید به تجاوز و قتل را روی وی پیاده کرده‌اند.

علیاء الهذلول که در حال حاضر ساکن بروکسل است، افزود که لجین مه گذشته توسط مقامات عربستان بازداشت شد و پس از آن به زندان سیاسی "ذهبان" در جده منتقل شد.

وی ادامه داد: مقامات عربستان یک بار به پدر و مادرم اجازه دیدار با لجین را دادند که آنها با دیدن این صحنه که دخترشان به دلیل شکنجه قادر به کنترل حرکات خود و حتی گرفتن چیزی نیست، شوکه شدند. لجین در این دیدار در مقابل پدر و مادرش غرق در گریه شده و به آنها اطلاع داده در دورانی که مقامات ریاض اجازه ملاقات با وی را نمی‌دادند انواع مختلف شکنجه بر روی وی انجام گرفته است.

الهذلول گفت که پدر و مادرش در این دیدار کبودی ناشی از شکنجه را روی بدن لجین مشاهده کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد که سعود القحطانی، مشاور سابق دربار پادشاهی عربستان به طور مستقیم بر شکنجه خواهرش نظارت داشته و وی را تهدید به تجاوز، قتل و انداختن اعضای مثله شده بدن او در فاضلاب کرده است.

این دختر عربستانی ادامه داد: قحطانی و شش تن از نیروهایش در ماه مبارک رمضان گذشته بر شکنجه لجین نظارت داشته و پس از طلوع خورشید او را وادار به خوردن غذا به همراه خود می‌کردند و زمانی که لجین از آنها می‌پرسد که چرا روزه نمی‌گیرید؟ یکی از این افراد به وی می‌گوید که هیچ کس بالای سر ما نیست حتی خدا!

علیاء الهذلول در این مقاله از مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا خواست تا در سفر خود به عربستان موضوع زنان فعال بازداشت شده در زندان‌های عربستان را پیگیری کند.

گفتنی است لجین الهذلول که از یک خانواده ثروتمند سعودی است، ماه مه گذشته به همراه چند فعال دیگر امور زنان به اتهام ارتباط با خارج از کشور دستگیر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 5254