وزیر ارشاد حواسش به رعایت موازین شرعی باشد

چهارشنبه،۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
وزیر ارشاد حواسش به رعایت موازین شرعی باشد

گروه اجتماعی- ​جعفری دولت آبادی نسبت به رعایت برخی از موازین شرعی و قانونی در حوزه‌هایی مثل مطبوعات، سینما، تئاتر، موسیقی و غیره به وزیر ارشاد تذکر داد.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست کمیته مقابله با گرانفروشی درباره حاشیه‌های اخیر مربوط به مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: ما بار‌ها گفته‌ایم که در حوزه‌های فرهنگی، اقدامات ما در مرحله اول پیشگیرانه است.

دادستان تهران تصریح کرد: در این رابطه از وزیر محترم ارشاد انتظار می‌رود در حوزه‌هایی مثل مطبوعات، سینما، تئاتر و موسیقی و مراسمات حتما به این نکته توجه کنند که موازین شرعی و قانونی رعایت شود.

وی با تأکید بر رعایت نکات امنیتی و موازین شرعی و قانونی گفت: در تمام مراسماتی که برگزار می‌شود اگر موازین شرعی و قانونی رعایت شود و امنیت محل برگزاری مراسم و افراد شرکت کننده برقرار باشد حتما ما مداخله نخواهیم داشت؛ اما در مراسماتی که امنیت، برقرار نشود و یا اقدامی که برخلاف مقررات باشد حتما دادستانی ورود خواهد کرد.

جعفری دولت آبادی گفت: امیدواریم که مراسم جشنواره فیلم فجر به فجر انقلاب و فخر انقلاب منتسب باشد. یعنی یک هنر فاخر و یک سینمای فاخر به جامعه عرضه شود، چون مردم از سینما و تئاتر و موسیقی توقع دارند که با انقلاب هماهنگ باشد.

دادستان تهران افزود: کشور ما یک نظام دینی است؛ بنابراین این توقع یک توقع حتمی است که توقع زیادی هم نیست.

وی گفت: لذا امیدواریم که این اقدامات در درجه اول توسط دستگاه‌های فرهنگی مثل وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌های مشابه مدیریت شود و نیازی به ورود دادستانی نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 5597