کیم جونگ-اون پیاده از مرز با کره جنوبی عبور خواهد کرد

پنج شنبه،۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹

گروه بین الملل- کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی با عبور از خط جداساز دو کره با رئیس جمهوری کره جنوبی ملاقات خواهد کرد. قرار است کیم چند هفته دیگر با رئیس جمهوری آمریکا نیز دیدار کند در حالیکه به به گفته منابع خبری، کارشناسان آمریکایی در ترسیم خصوصیات شخصیتی او و تدوین استراتژی موثر برای این مذاکرات با دشواری مواجه شده‌اند.

رئیس دبیرخانه دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی گفته است که رهبر کره شمالی پیاده از خط مرزی عبور خواهد کرد و در کنار بلوک‌های سیمانی که مرز دو کره را مشخص می‌کند مورد استقبال مون جائه-‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی قرار خواهد گرفت. شماری از مقامات ارشد و مورد اعتماد کیم جونگ-اون او را در نشست با رئیس جمهوری کره جنوبی همراهی خواهند کرد.

غیراتمی کردن شبه‌جزیره کره و پایان دادن رسمی به جنگ دو کره در دستور کار مذاکرات است اما دو طرف در باره مسایلی مانند حقوق بشر در کره شمالی و پناهجویان آن کشور به کره جنوبی گفتگو نخواهند کرد.

این نخستین بار از زمان ترک مخاصمه در جنگ کره در ٦٥ سال پیش است که یکی رهبران کره شمالی به کره جنوبی می‌رود. در سال‌های ٢٠٠٠ و ٢٠٠٧ میلادی، رهبر وقت کره شمالی با رئیس جمهوری وقت کره جنوبی ملاقات کرد اما این دیدار در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی صورت گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 564