اصغر فرهادی: خانه‌ام ایران است هیچ‌گاه ترکش‌ نمی‌کنم

يکشنبه،۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
اصغر فرهادی: خانه‌ام ایران است هیچ‌گاه ترکش‌ نمی‌کنم

گروه فرهنگ و هنر- اصغر فرهادی گفـت: هرگز حاضر نیستم ایران را ترک کنم.

به گزارش پیام ایران، فیلم «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی از روز ۱۹ بهمن (۸ فوریه) در آمریکا روی پرده می‌رود.

به همین منظور نیویورک‌تایمز مطلب مفصلی را به اصغر فرهادی و سینمای او اختصاص داده و او را بزرگ‌ترین «کارگردان ایران» لقب داده است. فرهادی به نیویورک‌تایمز می‌گوید: «من برای شناختن کاراکترهایم به یک بحران نیاز دارم.» او با مثالی این مسئله را توضیح می‌دهد: «گروهی را در یک آسانسور در نظر بگیرید که از طبقه اول به طبقه شانزدهم می‌روند بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. خوب در این صورت هیچ‌کس با دیگری آشنا نمی‌شود.

اما اگر آسانسور بین طبقات ۱۵ و ۱۶ گیر کند، شاید شانسی برای شناخت پیدا کردن از هم پیدا کنند.» کارگردان «جدایی نادر از سیمین» می‌گوید: «در بحران‌ها است که شخصیت راستین خود را نشان می‌دهیم.» فرهادی در بخش دیگری درباره سانسور می‌گوید: «گفته می‌شود که سانسور باعث خلاقیت بیشتر می‌شود.

به نظر من این مسئله در کوتاه‌مدت درست است اما در بلندمدت خلاقیت را از بین می‌برد.» در پایان مصاحبه که در اسپانیا انجام شده است فرهادی در پاسخ به پرسشی درباره ترک ایران می‌گوید: «خانه‌ام آنجا است. شاید گاهی برای ساختن فیلم یا تبلیغ فیلم از ایران خارج شوم اما همیشه آنجا خواهم بود.» به گزارش خبرآنلاین، «همه می‌دانند» به کارگردانی اصغر فرهادی با بازی پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم به زبان اسپانیولی در اسپانیا ساخته شد و فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم کن بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 5655