دارویی مفید برای کاهش علامت‌های سندرم پیش از قاعدگی

پنج شنبه،۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
دارویی مفید برای کاهش علامت‌های سندرم پیش از قاعدگی

گروه سلامت- ​بروز نوسان‌های خلقی و گرفتگی عضله‌های بدن ناشی از سندرم پیش از قاعدگی است که می توان با رژیم غذایی از آن از شدت آن کاست.

به گزارش پیام ایران، آمار‌ها نشان می‌دهند حدود ۷۵ درصد از بانوان دچار سندرم پیش از قاعدگی یا PMC می‌شوند که با علامت‌هایی چون سردرد، گرفتگی عضله‌های شکم، نفخ، کمردرد،  بی خوابی، اختلال‌های گوارشی و افزایش وزن همراه است.

برخی دیگر از بانوان افزون برنشانه‌های فیزیکی دچار نوسان‌های خلق و خو و بروز مشکل هایی چون اضطراب، غم و اندوه، خستگی، تحریک پذیری و کاهش اعتماد به نفس می‌شوند.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف مواد خوراکی حاوی ریز مغذی منیزیم می‌تواند سبب کاهش علامت‌های این سندرم شود؛  ازجمله مواد خوراکی حاوی منیزیم می‌توان بادام، بادام زمینی، سبزیجات دارای برگ سبز، اسفناج، برنج قهوه‌ای و آووکادو را نام برد.

منیزیم سبب فعال شدن انتقال دهنده مواد شیمیایی در مغز و در نتیجه سبب احساس آرامش و خواب آلودگی می‌شود.

hbwbtgltajyl.jpg
علامت‌های سندرم PMC در فاز لوتئال luteal phase چرخه قاعدگی روی می‌دهد که ۲ هفته بین تخمک گذاری و شروع قاعدگی را دربرمی‌گیرد.

ریز مغذی منیزیم ماده‌ای معدنی و بسیار ضروری برای بدن انسان است که هر روز دربیش از ۳۰۰ واکنش مختلف آنزیمی دربدن انسان نقش دارد؛ کمبود این ماده دربدن می‌تواند سبب ایجاد بی خوابی، کم خوابی، بروز مشکل سندرم پای بی قرار، بروز درد مزمن، خستگی، نوسان‌های خلقی و میگرن شود.

بنا بر نتیجه‌های به دست آمده از بنیاد تغذیه انگلستان، یک زن از هر ۵ زن در ۱۹ تا ۳۴ سالگی، بیش از نیمی از دختران نوجوان و حدود ۵۳ درصد از بانوان میان سال و سالمند دچار کمبود منیزیم دررژیم خوراکی خود هستند.

محققان مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم منیزیم را سبب کاهش تنش عصبی،  جلوگیری از افزایش وزن، احساس گرگرفتگی، سرگیجه، افت قند خون و سردرد مرتبط با PMC می‌دانند.

حبوبات+سبزیجات
درصورتی که با مصرف مواد خوراکی مشکل کمبود منیزیم دربدن برطرف نشد، بانوان می‌توانند زیر نظر متخصص و برای بازه زمانی استاندارد از مکمل‌های خوراکی حاوی این ریزمغذی استفاده کنند.

نتیجه مطالعه درباره اثر‌های مصرف منیزیم برسلامت بدن درمجله Healthista به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

منبع:Dailymail

کد خبر: 5813