تعیین اولین زن در سمت سفیر عربستان در آمریکا

يکشنبه،۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
تعیین اولین زن در سمت سفیر عربستان در آمریکا

گروه بین الملل - طی حکم‌های سلطنتی در عربستان شاهزاده خالد بن سلمان به عنوان معاون وزیر دفاع و در رتبه وزیر و نیز شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان عبدالعزیز به عنوان سفیر عربستان در آمریکا در رتبه وزیر تعیین شدند.

به این ترتیب ریما اولین زن سعودی است که به این منصب می‌رسد و این رویدادی بی‌سابقه در تاریخ عربستان محسوب می‌شود.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ولیعهد سعودی محمد بن سلمان شب گذشته طی حکم‌های سلطنتی شاهزاده ریما دختر بندر بن سلطان را به عنوان سفیر جدید عربستان در واشنگتن به جای خالد بن سلمان تعیین کرد و خالد بن سلمان را نیز به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب کرد.

تعیین اولین زن در سمت سفیر عربستان در آمریکا

در اولین واکنش به این حکم انتصاب، ریما دختر بندر بن سلطان، سفیر جدید عربستان در واشنگتن در توییتر نوشت: صادقانه‌ترین عبارت‌های تشکر خود را به خادم حرمین شریفین و ولیعهد سعودی به دلیل این اعتماد ارزشمندشان جهت تعیین بنده به عنوان سفیر در آمریکا تقدیم می‌دارم و در مسیر خدمت به کشورم،‌ رهبران و مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد.

او دختر سفیر پیشین عربستان در آمریکاست. ریما قبل از تعیین برای این پست از اوت ۲۰۱۶ نماینده رئیس سازمان کل وزرش عربستان در بخش زنان بود و همچنین از اکتبر ۲۰۱۷ به عنوان رئیس شورای اداره فدراسیون ورزش همگانی عربستان تعیین شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 5945