دادستان تهران: خاوری بازداشت خواهد شد

سه شنبه،۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
بانک سرمایه نمادی از فساد اقتصادی در کشور است
دادستان تهران: خاوری بازداشت خواهد شد

گروه اجتماعی- دادستان تهران آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده های مهم اقتصادی را تشریح کرد.

به گزارش پیام ایران، جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه این حجم سنگین پرونده‌های مهم نشان از فعالیت دستگاه قضا دارد، اظهار کرد: از پلیس بین الملل خواستیم که محمود خاوری را به کشور مسترد کند، اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم؛ البته به پیشرفت‌هایی رسیده ایم و او بازداشت خواهد شد.

دادستان تهران با اشاره به اینکه در عفو اخیر محکومان، ۵ هزار نفر در تهران آزاد شدند و ۳ هزار نفر تخفیف مجازات داشتند، بیان کرد: در کل کشور هم ۴۰ هزار نفر مشمول عفو شدند.

وی تاکید کرد: این عفو تاریخ ندارد و هم چنان در حال بررسی پرونده‌ها هستیم.

جعفری دولت آبادی درباره پرونده حسین هدایتی و پرداخت وجوهی از سوی وی به بازیکنان فوتبال تحت عنوان هدیه اظهار کرد: تا زمانی که دادگاه حکم رد مال صادر نکند ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و دادستان باید در چهار چوب حکم عمل کند و زمانی که دادگاه حکم رد مال بدهد باید ببینیم این رد مال به چه افرادی تعلق می‌گیرد.

دادستان تهران با اشاره به اینکه بازداشت افراد تابع مقررات است و قاضی نمی‌تواند سلیقه‌ای عمل کند، گفت: بعضا دیده شده قرارها برای برخی افراد شدید و برای برخی افراد خفیف است که دادستان می‌تواند در این موارد ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: بخشی از پرونده بانک سرمایه کیفرخواست خورده و بخشی هم مفتوح است.

جعفری دولت آبادی گفت: روز گذشته در رسانه‌ها گفته شد که یقینی متهم پرونده بانک سرمایه فراری است، اما این فرد متواری نیست بلکه در بیمارستان عمل جراحی کرده و فقط در دادگاه حاضر نشده است.

بانک سرمایه نمادی از فساد اقتصادی در کشور است

دادستان تهران خاطرنشان کرد: وی وثیقه گذاشته و کیفرخواست برای پرونده او صادر شده و بعد از بهبودی محاکمه اش اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: بانک سرمایه نمادی از فساد اقتصادی در کشور است و دادستانی به طور جد پیگیر این پرونده است.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه تمام افرادی که در پرونده بانک سرمایه دخیل بودند تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و برخی دستگیر و زندان هستند، گفت: پرونده بانک سرمایه در حال بررسی است.

دادستان تهران با بیان اینکه در پرونده طلای شادی و پرونده‌های بزرگی مانند عظیم خودرو تعداد شکات زیاد است، اظهار کرد: متهمان با زرنگی اموال خود را جابجا کرده بودند و در مواردی آن‌ها را به نام کارگران و اعضای خانواده خود ثبت کرده اند.

جعفری دولت آبادی گفت: وقتی دادستانی به پرونده ورود پیدا می‌کند، در ابتدا نمی‌تواند اموالی را کشف کند، چرا که آن‌ها را به نام دیگران زده بودند.

دادستان تهران با بیان اینکه در پرونده کاغذ هم ۸ شرکت را بررسی کردیم که ۱۹۰ میلیون دلار ارز گرفته بودند، تاکید کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر بازداشت هستند.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه این شرکت‌ها به بهانه واردات کاغذ ارز دولتی گرفته اند، ولی یا آن‌ها را وارد نکردند و یا اینکه کاغذها را در بازار آزاد فروخته اند، خاطرنشان کرد: متولی واردات کاغذ وزارت ارشاد است که باید نظارت داشته باشد.

دادستان تهران گفت: دولت گوشت زیادی وارد کشور کرده و حدود یک میلیارد دلار ارز را به واردات آن اختصاص داده است، اما باید نظارت در توزیع وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

کد خبر: 6098