میلیاردرهای جهان، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

جمعه،۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
ایلان ماسک، جف بیزوس و ...
افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

گروه بین الملل - کسی را سراغ نداریم که به‌دنبال موفقیت در حرفه و شغل خود نباشد اما افراد کمی را می‌شناسیم که واقعاً موفق شده‌اند و توانسته‌اند در زمینه‌های کاری رقبا را پشت‌سر بگذارند.

به گزارش  پیام ایران ‏، به این ترتیب می‌توان گفت به‌رغم اینکه تمامی افراد به‌دنبال موفقیت هستند تنها تعداد کمی از آنها طعم واقعی موفقیت‌های شغلی و تجاری را می‌چشند.

این امر باعث شده تا انسان‌ها دنبال فرمول موفقیت افراد موفق‌تر باشند تا ببینید این افراد چه کارهایی انجام می‌دهند تا با انجام این کارها به موفقیت برسند. چنین باوری هیچ اشکالی ندارد و بدون شک فرمول موفقیت در هر شغل و حرفه‌ای وجود دارد، با این حساب اگر قرار است به دنبال فرمول موفقیت باشیم بهتر است از موفق‌ترین‌ها کمک بگیریم و بببینیم این افراد بسیار موفق چه کارهایی انجام می‌دهند تا به چنین دستاوردهایی رسیده‌اند.

به همین منظور قصد داریم با هم ببینیم بزرگانی مانند ایلان ماسک، جف بیزوس، اپرا وینفری و افرادی از این دست که در سطح جهانی موفقیت‌های زیادی پیدا کرده‌اند روز خود را چگونه شب می‌کنند.

جف بیزوس

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

ثروت و موفقیت ارتباط مستقیمی با هم دارند و کسی را سراغ نداریم که در حرفه‌اش موفق باشد و ثروتمند نشده باشد. با این حساب وقتی از جف بیزوس به‌عنوان ثروتمندترین مرد دنیا صحبت می‌کنیم این را بدانید که بدون شک با یک مدیر بسیار موفق طرف هستیم و چه بسا رعایت سبک زندگی جف بیزوس به ما هم در بالارفتن از پله‌های موفقیت کمک کند.

به احتمال زیاد شما هم مثل ما با خود فکر می‌کنید شخصی در قد و قواره جف بیزوس، باید برنامه کاری بسیار پیچیده‌ای در زندگی خودش داشته باشد اما جالب است بدانید چنین خبری نیست و با نگاهی به برنامه کاری جف بیزوس متوجه خواهید شد که تقریباً همانند یک آدم معمولی کار می‌کند.

جف بیزوس همانند تمامی انسان‌ها روزی هشت ساعت می‌خوابد و صبح‌ها بدون اینکه ساعتش زنگ بزند، سروقت از خواب ناز بیدار می‌شود. سپس صبح خود را با خوردن قهوه و خواندن روزنامه شروع می‌کند و صبحانه مفصلی در کنار خانواده‌اش میل می‌کند.

پایگاه خبری بیزنس اینسایدر گزارش داده است که جف بیزوس تمایل دارد جلسه‌‌های کاری‌اش را ساعت ۱۰ صبح‌ به بعد برگزار کند و تاجایی که می‌تواند سعی دارد بعد از ظهرها جلسه‌ای برگزار نکند. بیزوس مرد بسیار خانواده داری است و شب‌ها حتماً باید در کنار خانواده‌اش شام بخورد، پس از شام نیز ظرف‌ها را شخصاً می‌شوید و خودش را برای روز کاری آینده آماده می‌کند. در برنامه کاری جف بیزوس به ورزش‌هایی که انجام می‌دهد هیچ اشاره‌ای نشده اما کاملاً مشخص است ثروتمندترین مرد دنیا اهمیت زیادی به ورزش می‌دهد و اندام ورزیده‌ای دارد.


ایلان ماسک

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

امکان ندارد جایی صحبت از موفق‌ترین افراد دنیا به‌میان بیاید و صحبتی از ایلان ماسک نشنویم، ایلان ماسک که شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس‌ ایکس را بر عهده دارد اهمیت زیادی به‌ خوابش می‌دهد اما هرگز بیشتر از ۶ ساعت نمی‌خوابد.

ماسک هر روز ساعت ۷ صبح از رختخواب بلند می‌شود بدون اینکه صبحانه بخورد سراغ ایمیل‌هایش می‌رود، ایلان ماسک که ۵ فرزند قد و نیم قد دارد این بچه‌ها را راهی مدرسه می‌کند و پس از حمام کردن راهی کار می‌شود. ایلان ماسک به‌سختکوشی مشهور است و حتی به ناهار نیز اهمیت نمی‌دهد. این موارد باعث شده تا در هفته مجموعاً حدود ۸۵ تا ۱۰۰ ساعت کار کند.

این ساعت‌های کاری از در روزهای دوشنبه و جمعه به حضور در شرکت اسپیس‌ ایکس که دفتر آن در لس‌آنجلس واقع شده اختصاص می‌یابد و سه‌شنبه‌، چهارشنبه و پنج‌شنبه به حضور در شرکت تسلا می‌گذرد.

جالب است بدانید ایلان ماسک حتی وقتی برای پاسخ دادن به تلفن‌هایش ندارد و تنها پاسخگوی ایمیل‌های بسیار مهم و ضروری است. جالب‌تر اینکه در کنار این برنامه کاری فشرده، ایلان ماسک مدیریت چندین پروژه مهم دیگر را نیز در هر هفته انجام می‌دهد.


اپرا وینفری

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

اپرا وینفری نه‌تنها ثروتمندترین بانوی سیاه‌پوست دنیا به‌حساب می‌آید بلکه یکی از بانفوذ‌ترین زنان جهان نیز شناخته می‌شود و با این حساب انتظار می‌رود برنامه روزانه بسیار شلوغ و پیچیده‌ای داشته باشد اما جالب است بدانید اپرا آنچنان که ما فکر می‌کنیم هم برنامه شلوغی ندارد و صبح‌ها بین ساعت ۶ تا ۷ بدون اینکه ساعتش را کوک کند از خواب بیدار می‌شود. وی پس از بیدار شدن مسواک می‌زند و سگ‌هایش را از خانه می‌برد بیرون تا هوایی بخورند. سپس مقداری چای یا قهوه دم می‌کند و پس از خوردن، مشغول ورزش و مدیتیشن می‌شود.

اپرا اهمیت زیادی به صبحانه می‌دهد و هر روز صبح حدود ساعت هشت و سی دقیقه صبحانه مفصلی می‌خورد، روز کاری اپرا وینفری نیز از ساعت ۹ صبح شروع می‌شود و تا ۶ بعد از ظهر ادامه پیدا می‌کند. در این بین اپرا ساعت یک هر روز به مدت یک ساعت استراحت می‌کند و ناهار می‌خورد.

پس از پایان ساعت کاری اپرا مستقیماً به سر میز شام می‌رود و پس از صرف شام در ساعت ۶ بعد از ظهر، تا آخر شب مطالعه می‌کند و خاطرات روزانه‌اش را می‌نویسد. در نهایت نیز روز خود را با دوش گرفتن تمام می‌کند و به رختخواب می‌رود.


بیل گیتس

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

بیل گیتس سالیان سال به‌عنوان ثروتمندترین مرد دنیا شناخته می‌شد و این روزها به‌رغم اینکه بازنشست شده است باز هم یکی از پرتلاش‌ترین افراد موفق دنیا است. بیل گیتس ممکن است این روزها به لحاظ حرفه‌ای کاری انجام ندهد اما سخت مشغول کارهای خیریه‌ است و بنیادی با نام بیل و ملیندا گیتس راه‌اندازی کرده تا از این طریق سرما‌یه‌اش را خرج امور خیریه کند.

این ابرمرد دنیای رایانه‌ها حدود ۷ ساعت در شبانه‌روز می‌خوابد و زیاد اهل صبحانه‌ خوردن نیست. وی پس از اینکه صبح‌‌ها از رختخواب بلند شد سراغ تردمیل می‌رود و ورزش می‌کند، بعد از آن هم نگاهی به سرخط اخبار می‌اندازد و راهی محل کارش می‌شود.

برنامه بیل گیتس به لحاظ زمان‌بندی شباهت‌های زیادی به ایلان ماسک دارد و از صبح تا شب یک‌سره کار می‌کند. جالب است بدانید گیتس کتابخوان خوبی نیز هست و شبها قبل از رفتن به‌رختخواب حتماً باید کتاب مطالعه کند. وی کتاب‌هایی که مطالعه می‌کند را با هوادارانش در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارد و به همین می‌توان گفت سلیقه خوبی در انتخاب کتاب دارد.

بیل گیتس پس از اینکه شب‌ها از محل کار به خانه باز می‌گردد کارهای خانه را انجام می‌دهد و گفته می‌شود حتی بعضی مواقع ظرف‌ها را نیز می‌شوید.


مارک کیوبن

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

کیوبن مالک تیم دالاس مارویکس است و چندین شرکت بزرگ دیگر را نیز اداره می‌کند، او مهارت ویژه‌ای در سرمایه‌گذاری دارد و گفته می‌شود در حال حاضر ثروت این کارآفرین به ۲.۳ میلیارد دلار می‌رسد.

کیوبن در شبانه‌روز حدود ۶ تا نهایتاً ۷ ساعت می‌خوابد و صبح‌ها پس از بلند شدن از رختخواب حتماً باید قهوه بنوشید، بعد از آن هم نوبت صبحانه‌ای مفصل فرا می‌رسد. مارک کیوبن صبح خود را با مطالعه ایمیل‌ها و تماشای برنامه‌های شبکه سی‌.‌ان‌.‌بی‌سی ادامه می‌دهد و گفته می‌شود حسابی اهل کتابخوانی است و دست‌کم روزی ۳ ساعت کتاب می‌خواند.

جالب است بدانید کیوبن ۳ فرزند نیز دارد و از آن دسته مردان خانواده‌داری است که حسابی هوای بچه‌یشان را دارند، در نتیجه اجازه نمی‌دهد برنامه‌های کاری او به خانواده‌اش لطمه‌ای وارد کند. به همین دلیل اگر خانواده به او نیازی داشته باشند به‌راحتی جلسات کاری‌اش را لغو می‌کند.

این ثروتمند موفق شب‌ها بچه‌ها را در رختخواب می‌خواباند و حدود یک ساعت ورزش می‌کند، در نهایت نیز به تماشای مسابقات بسکتبال می‌نشیند و پس از آن به رختخواب می‌رود.


سارا بلیکلی

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

در خصوص یکی از موفق‌ترین و البته ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکایی صحبت می‌کنیم که در سال ۲۰۱۲ مجله تایمز نام او را در فهرست تاثیرگذارترین افراد دنیا قرار داد. سارا بلیکلی شرکت اسپنکس (Spanx)‌ که شلوار و ساپورت‌هایی را با همین برند تولید می‌کند در اختیار دارد و در طول چند سال اخیر به یکی از بزرگان صنعت پوشاک تبدیل شده است.

سارا یکی از پرخواب‌ترین میلیاردرهای دنیا است و دست‌کم روزی باید ۹ ساعت بخوابد، وی هر روز صبح ساعت شش و سی‌ دقیقه از رختخواب بلند می‌شود و به انجام تمرینات یوگا می‌پردازد. جالب است بدانید سارا بلیکلی برخلاف دیگر میلیاردرها اصلاً اهل خوردن قهوه نیست و به‌جای قهوه صبح‌ها برای خودش یک اسموتی خوشمزه درست می‌کند. او برای اینکه روز خود را با انرژی شروع کند در این اسموتی گیلاس، کلم‌پیچ، خرما، دارچین، اسفناج، گشنیز، نعنا تازه، لیمو، آب، یخ و مغز گردو می‌ریزد.

او در کنار این اسموتی مقوی صبح‌ها یک لیوان چای سبز با عسل می‌نوشد. سارا بلیکلی صبح‌ها عادت دارد تا حتماً رانندگی کند و به‌رغم اینکه محل کارش تا منزل او تنها ۵ دقیقه فاصله دارد باز هم سوار بر خودرو حدود یک ساعت در خیابان‌ها رانندگی می‌کند و سپس به محل کارش می‌رود. بلیکلی مدعی است رانندگی بهترین موقعیت را برای تفکر بیشتر در اختیارش قرار می‌دهد.

سارا بلیکلی در محل کار در جلسه‌های متعددی حضور پیدا می‌کند و حدوداً بین ساعت‌های ۴ تا ۶ از محل کارش خارج می‌شود و پس از اینکه بچه‌ها را از مدرسه بر می‌دارد به منزل می‌رود و یک دوش ۵ تا ۱۰ دقیقه‌ای می‌گیرد و به امور خانه رسیدگی می‌کند.


مارک زاکربرگ

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

مارک زاکربرگ یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای دنیا است اما از آن جوان‌های پرتلاشی است که اهمیت زیادی به برنامه روزانه‌اش می‌دهد و هرگز بیش از حد نمی‌خوابد. زاکربرگ هر روز صبح‌ ساعت ۸ از رختخواب بلند می‌شود و مستقیماً سروقت گوش‌اش می‌رود تا پیام‌هایش را بررسی کند.

وی پس از اینکه نگاهی به پیام‌هایش را در فیس‌بوک و واتس‌اپ انداخت مشغول صرف صبحانه می‌شود. زاکربرگ حسابی اهل ورزش است و در هفته سه‌ روز را باید حتماً صبح‌ها ورزش کند، گاهی اوقات نیز سگش را از خانه بیرون می‌برد تا حیوان زبان‌بسته هوایی بخورد. اگر به پوشاک و لباس زاکربرگ دقت کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید این جوان میلیاردر به‌رغم پول و ثروت زیادی که دارد اهل پوشیدن لباس‌های فاخر نیست و در این زمینه نیز سعی می‌‌کند همیشه ساده لباس بپوشد و به همین دلیل است که بیشتر او را با یک تی‌شرت خاکستری و شلوار لی می‌بینیم.

مارک زاکربرگ در هفته حدود ۵۰ تا ۶۰ ساعت کار می‌کند و شب‌ها اصرار شخصاً خودش دخترانش را بخواباند و بعد از آن به‌ رختخواب برود.


وارن بافت

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

وارن بافت یکی از بزرگان سرمایه‌گذاری آمریکا است و بسیاری از کارشناسان اقتصادی او را به‌عنوان موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم می‌شناسند، وارن بافت اکنون ۸۸ سال سن دارد و از قرار معلوم قصد بازنشستگی ندارد و همانند یک جوان پرانرژی هر روز ساعت شش و چهل و پنج دقیقه صبح از خواب بیدار می‌شود. وی قبل از صرف صبحانه حتماً باید اخبار روزنامه‌ها را مطالعه کند و بعد از آن برای خوردن صبحانه راهی فروشگاه‌های اغذیه مک‌دونالد می‌شود. در نهایت نیز پس از رسیدن به محل کار کنترل امور روزانه را در اختیار می‌گیرد و فرصت‌هایی که در سر کارش بیکار است نیز به مطالعه می‌گذرد.

جالب است بدانید وارن بافت به افرادی که دنبال موفقیت هستند پیشنهاد می‌کند دست‌کم روزی ۵۰۰ صفحه مطالعه کنند. وارن بافت پس از پایان روز کاری، اوقات فراغتش را به بازی بریج و نواختن یک ساز محلی اختصاص می‌دهد.


ریچارد برانسون

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

برانسون یکی از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران بریتانیایی است و گروه شرکت‌های ویرجین که زیر نظر او کار می‌کنند دارای چهارصد شرکت در نقاط مختلف دنیا است. ریچارد برانسون ۶۸ سال سن دارد و یکی از سحرخیز‌ترین ثرومندانی است که می‌شناسیم، او هر روز صبح راس ساعت ۵ از خواب بیدار می‌شود و در شبانه‌روز نیز فقط ۶ ساعت می‌خوابد.

برانسون پس از بیدار شدن از رختخواب مستقیماً سراغ ورزش می‌رود و تنیس، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا پرواز با کایت از ورزش‌هایی است که برانسون هر روز صبح انجام می‌دهد. ریچارد برانسون پس از اینکه صبح‌ها حسابی ورزش کرد سر میز صبحانه می‌رود و با خانواده‌اش صبحانه مفصلی نوش جان می‌کند.

پاسخ دادن به ایمیل‌ها و مطالعه اخبار از کارهایی است که برانسون پس از صبحانه به آنها مشغول می‌شود. گاهی اوقات نیز برانسون در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارد و نوشته‌هایی را در بلاگ‌اش می‌نویسد. جالب است بدانید برانسون چای‌خور قهاری است به گفته خودش روزانه ۲۰ فنجان چای می‌نوشد. وی زمان مشخصی را برای ناهار اختصاص نمی‌دهد و هروقت که گشنه‌اش شود و فرصتش پیش آیند مشغول صرف ناهار می‌شود.

برانسون شب‌ها شام را در کنار خوانده‌اش میل می‌کند و سر ساعت ۱۱ شب به رختخواب می‌رود تا روز آینده را با انرژی شروع کند.


شریل سند‌برگ

افراد موفق در کسب و کار، روز خود را چگونه می‌گذرانند؟

سندبرگ یکی دیگر از زنان موفق و خودساخته آمریکایی است که در سال ۲۰۱۲ مجله تایمز نام او را در فهرست صد زن تاثیرگذار دنیا قرار داد. سندبرگ مدتی رئیس وزارت خزانه‌داری آمریکا بود، بعد از آن در گوگل کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۲ راهی فیس‌بوک شد و در هیئت مدیره این شرکت قرار گرفت.

شریل سندبرگ بیشتر از یک میلیارد دلار درآمد دارد و هر روز صبح راس ساعت ۷ از خواب بیدار می‌شود. سپس حدود یک ساعت از وقتش را به پاسخ دادن به ایمیل‌ها می‌گذراند و ورزش می‌کند، بعد از آن هم نوبت بردن بچه‌ها به مدرسه فرا می‌رسد و به محل کارش می‌رود.

شریل حدوداً تمام وقت خود را در جلسه‌های کاری مهم در دفاتر مختلف فیس‌بوک می‌گذارند و پس از یک روز سخت و پرتلاش، هر روز عصر ساعت پنج و سی دقیقه از محل کارش خارج می‌شود. او اصرار زیادی دارد که عصر و شب را در کنار خانواده‌اش باشد و پس از اینکه به درس و مشق بچه‌ها رسید، مشغول مطالعه می‌شود و گاهی اوقات نیز تلویزیون تماشا می‌کند. در نهایت نیز شریل راس ساعت نه و سی‌ دقیقه هر شب به رختخواب می‌رود.

از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم برنامه روزانه دقیقی دارید و طبق این برنامه پیش می‌روید، در قسمت نظرات برای ما و سایر کاربران از کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید بگویید.

انتهای پیام/

منبع: entrepreneur / ترجمه از bartarinha

کد خبر: 6478