سه پیام رسان داخلی وام پنج میلیارد تومانی را دریافت کردند

دوشنبه،۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

گروه فناوری - رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در باره نحوه حمایت از پیام رسان داخلی و تقسیم کاری که در باره انجام شده گفت: وزارت ارتباطات متولی ارائه تسهیلات به آنان بود که طبق آخرین رایزنی ها تاکنون سه پیام رسان وام پنج میلیارد تومانی رادریافت کرده اند.

رسول سراییان افزود: مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای هر کدام از دستگاه های متولی حمایت از پیام رسان های داخلی وظایفی تعریف کرده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بین متولی ارائه تسهیلات شده است.
وی ادامه داد: بر این اساس وزارت ارتباطات اقدام های لازم را به انجام رسانده و با تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات اکنون یک پیام رسان دیگر نیز درحال گذراندن مراحل برای دریافت تسهیلات است و یک پیام رسان نیز مشکل تامین وثیقه دارد که به زودی برطرف شده و وام را دریافت خواهد کرد.
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت:ارائه پهنای باند و امکانات زیرساختی بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است و سازمان فناوری اطلاعات از نظر فنی در این زمینه همکاری می‌کند.
به گفته وی: بخشی از امکانات مراکز داده (دیتا سنتر) سازمان فناوری اطلاعات در اختیار پیام‌ رسان‌های بومی قرار گرفته است و در این زمینه همکاری‌هایی با این کسب و کارها شده است.
ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی 26 دیماه پارسال از ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌ رسان‌های داخلی خبر داد و گفت: دیروز این مصوبه ابلاغ شد که به‌ وسیله آن وام بدون بهره تا سقف پنج میلیارد تومان بدون ضمانت‌نامه سخت و با سفته به تمامی پیام‌رسان‌های داخلی داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 659