آخرین قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار (تاریخ ۲۳ فروردین) +جدول

جمعه،۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
آخرین قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار (تاریخ ۲۳ فروردین) +جدول

گروه اقتصادی- ​در این گزارش به بررسی قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن به تاریخ ۲۳ فروردین خواهیم پرداخت.

در دنیای امروز، سهم زیادی از اوقات فراغت جوانان، کودکان و حتی بزرگ‌سالان به انجام بازی‌های ویدئویی اختصاص پیدا کرده است. این بازی‌ها که زمانی تنها به از بین بردن حریفان و عبور از موانع می‌پرداختند حالا با ارائه داستان‌هایی عمیق، چند بعدی، گرافیک جذاب، گیم‌پلی پویا و هوش مصنوعی بالا، ساعت‌ها مخاطبانشان را پای کنسول بازی میخکوب می‌کنند. از طرفی شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت با عرضه کنسول‌های بازی قدرتمند، لذت انجام بازی را چند برابر می‌کنند. در این گزارش قصد داریم به بررسی قیمت انواع کنسول بازی و لوازم جانبی آن در بازار به تاریخ ۲۳ فروردین بپردازیم. پس از آرامش چند هفته‌ای به مناسبت سال نو، در هفته جاری بازار کنسول وضعیت بهتری را سپری کرد و به همین دلیل شاهد افزایش برخی قیمت‌ها بودیم.

شرکت سونی

نسخه ارزان‌تر کنسول سونی با نام پلی‌استیشن ۴ اسلیم، در سال ۲۰۱۶ و همزمان با نسخه پرو معرفی شد، این مدل نسبت به نسخه اصلی کم‌مصرف‌تر است و ۴۰ درصد نیز کوچک‌تر طراحی شده که بزرگ‌ترین تفاوت آن با مدل فت هم در اندازه آن است، از نظر دیگر مشخصات مانند پردازنده یا حافظه رم، تغییری بین این مدل و مدل اصلی وجود ندارد.

نسخه پرو نیز در همان سال ۲۰۱۶ معرفی شد و برخلاف مدل اسلیم، این نسخه به علاوه اندازه، با به روزرسانی‌ها سخت افزاری نسبت به مدل فت همراه بوده است. قدرت پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی در مدل پرو افزایش پیدا کرده و این مدل از کیفیت 4k نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین این شرکت چند ماه پیش یک مدل خاص با نام پلی‌استیشن کلاسیک را به بازار عرضه کرد که خریداران می‌توانند با آن بازی‌های نوستالوژیک پلی‌استیشن ۱ را بازی کنند. این مدل یک گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و ۲۰ بازی ذخیره شده قابل اجرا درون آن موجود است. در ادامه آخرین قیمت کنسول‌ها و لوازم جانبی شرکت سونی در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت+پلی استیشن

قیمت+پلی استیشن

قیمت+پلی استیشن

قیمت+پلی استیشن

شرکت مایکروسافت

مایکروسافت نیز مانند سونی در حال حاضر دو مدل اصلی در بازار دارد، مدل ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس وان X، ایکس‌باکس وان X حکم پلی‌استیشن ۴ پرو را دارد و قوی‌ترین نسخه ایکس‌باکس موجود شناخته می‌شود. این مدل از کیفیت 4K پشتیبانی می‌کند و دارای ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 است. ایکس‌باکس وان X از گران‌ترین کنسول‌ها بازار به شمار می‌آید.

ایکس‌باکس وان S نیز نسخه بهبود یافته ایکس‌باکس وان اصلی است، این مدل در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و قیمتی مناسب‌تر از دو نسخه دیگر ایکس‌باکس دارد، این مدل همواره با پلی‌استیشن ۴ اسلیم مقایسه می‌شود، اما وجه برتری ایکس‌باکس وان S پشتیبانی از کیفیت 4K است. در ادامه آخرین قیمت کنسول‌ها و لوازم جانبی شرکت مایکروسافت در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت+ایکس باکس

قیمت+ایکس باکس

قیمت+ایکس باکس

شرکت نینتندو

دیگر شرکت ژاپنی که کنسول‌های مطرحی به بازار عرضه کرده، نینتندو نام دارد. از محصولات این شرکت در حال حاضر نینتندو سوییچ، نینتندو وی و نینتندو سوپر مینی در بازار موجود است. نینتندو سوییچ در دسته کنسول‌های قابل حمل قرار می‌گیرد که از کنترلر‌ها و نمایشگر کوچک‌تری نسبت به کنسول‌های خانگی بهره‌می‌برد. نینتندو وی یک کنسول خانگی است که محبوبیت بالایی دارد. این مدل تاکنون در سراسر جهان و خود ژاپن فروش بالایی را داشته است. نینتندو سوپر مینی نیز یک کنسول جمع و جور خانگی است سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. در ادامه آخرین قیمت کنسول‌ها و لوازم جانبی شرکت نینتندو در بازار را مشاهده می‌کنید:

قیمت+کنسول بازی

قیمت+کنسول بازی

انتهای پیام/

گزارش از عبدالله مطیع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 6604