موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی در چه مرحله ای است

دوشنبه،۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی در چه مرحله ای است

گروه اقتصاد - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: موضوع اشتغال قهرمانان ورزشی ملی و بین المللی در شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهوری و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون دنبال می شود.

«محمد شریعتمداری» دوشنبه در نشست با اعضای تیم ملی کاراته کشورمان به مناسبت روز جوان، از سرپرست سازمان تامین اجتماعی خواست مشکلات اشتغال تیم ملی کاراته کشور را به شکل ویژه پیگیری کند.
وی یادآوری کرد: مسئولیت ساماندهی اقتصاد ورزش در وهله نخست با وزارت ورزش و جوانان است و وزارت تعاون می تواند با استفاده از امکانات خود و به سبب ارتباط مهمی که مسائل اجتماعی و سلامت جامعه با ورزش دارد، به پیگیری موضوع بپردازد.
شریعتمداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یک نهاد بزرگ اجتماعی در کشور توصیف کرد و گفت: افزون بر 42 میلیون نفر با سازمان تامین اجتماعی مرتبطند و با احتساب اعضای صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و مجموعه کارگری و غیره، حجم زیادی از ایرانیان با این وزارتخانه ارتباط درجه یک پیدا می کنند.
به گفته وی، اگر در جامعه نخبگان کشور، نشاط و سلامت از طریق ورزش حاکم شود آن کار از طریق نخبگی، با ارزش و دقت بیشتری پیش می رود و اگر در جامعه کارگری کشور ورزش را حاکم کنیم، نشاط و سلامت به آن جامعه برمی گردد. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآوری کرد سرمایه گذاری در ورزش به سلامت و بهداشت روان و رهایی از گرفتاری های ناشی از اعتیاد و تبهکاری می انجامد و ورزش پادزهر بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی است. 
شریعتمداری بیان داشت: در ورزش هایی مانند فوتبال، تبلیغ به همراه خود ورزش است اما در بسیاری از رشته ها مانند کاراته مظلومیت هایی وجود دارد که باید جبران شود. 
به گزارش ایرنا، دهم مرداد 1395 معاون اول رئیس جمهوری آیین نامه اجرایی جذب و استخدام قهرمانان مشمول قانون سرباز قهرمان را که به تصویب هیات وزیران رسیده بود، برای اجرا ابلاغ کرد.
بر اساس این آیین نامه، قهرمانان بازی های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) حسب مورد در رشته های فردی و گروهی و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان بازی های پارالمپیک شامل نفر اول رشته های فردی و همه نفرات رشته های گروهی می توانند با رعایت شرایطی، از سوی دستگاه های اجرایی بدون برگزاری آزمون و خارج از نشر آگهی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند.
تایید مقام قهرمانان ورزشی مشمولان و معرفی به دستگاه های اجرایی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

انتهای پیام/

منبع: تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

کد خبر: 6664