گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری 5G را بشناسید +تصاویر

چهارشنبه،۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری 5G را بشناسید +تصاویر

گروه فناوری- در این گزارش سعی شده تا بهترین گوشی‌های 5G سال ۲۰۱۹ معرفی شوند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)، در حال حاضر جدیدترین نسل سیستم‌های ارتباطات سیار سلولی است که در سال ۲۰۱۹ در بهترین موبایل‌های جهان عرضه می‌شود. گوشی‌های 5G نیز خبرساز هستند؛ سامسونگ و هوآوی با گوشی‌های هوشمند تاشدنی و شرکت‌های هواوی، اوپو و ال‌جی با فناوری‌ اتصال به شبکه‌ پرسرعت اینترنت در کنگره جهانی موبایل حضور پیدا کرده‌اند.

در ایالات متحده، Sprint سرویس‌های 5G خود را در اوایل ماه مه راه‌اندازی می‌کند، در حالی که T-Mobile و ورایزن گفته‌اند که تا پایان سال جاری خدمات 5G را راه اندازی خواهند کرد.

گوشی Huawei Mate X

گوشی-Huawei-Mate-X

در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹، شرکت هوآوی نخستین گوشی هوشمند تاشو و سازگار با فناوری 5G را با نام HUAWEI Mate X معرفی کرد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گوشی HUAWEI Mate X می‌توان به لولای مکانیکی Falcon Wing Mechanical Hinge، یک تراشه مودم ۷ نانومتری با نام Balong 5000، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری 55W HUAWEI SuperCharge اشاره کرد. 

گوشی HUAWEI Mate X از آخرین تراشه چندحالته هوآوی به نام Balong 5000 استفاده می‌کند که در ژانویه ۲۰۱۹ معرفی شده است. تراشه Balong 5000 با فرایند ۷ نانومتری ساخته شده و از فناوری‌های 2G، 3G، 4G و 5G پشتیبانی می‌کند و موجب، کاهش در مصرف انرژی حاصل از تبادل داده‌ها بین حالت‌های مختلف می‌شود. طبق ادعای شرکت هوآوی سرعت دانلود این تراشه می‌تواند با حداکثر سرعت دانلود در آزمایش‌های صنعت 5G برابری کند. Huawei اعلام کرده است که این مدل گوشی در ماه ژوئن سال جاری به قیمت ۲۲۹۹ یورو (۲۶۰۰ دلار) عرضه خواهد شد.

گوشی Xiaomi Mi Mix 3

gwshy-xiaomi-mi-mix-3.jpg

شرکت چینی شیائومی یک رقیب بی‌سروصدا در بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و به همین خاطر نیز با بسیاری از برندها تفاوت دارد. شیائومی با خود عهد بسته تا از فروش محصولات فیزیکی خود بیشتر از ۵ درصد سود کسب نکند، به همین دلیل می‌توانیم آن را شرکتی بدانیم که دستگاه‌های ارزان‌ قیمتی تولید می‌کند. به تازگی این شرکت خط تولید گوشی‌های همراه خود را با نوع 5G تولید می‌کند. شیائومی  در سال گذشته و در ماه اکتبر گوشی‌های در طبقه‌بندی غیر از 5G با ویژگی شاخصی چون نمایشگر OLED با صفحه نمایش ۶.۴ اینچ را عرضه کرد. جالب است بدانید بزرگترین تغییر در این  پردازنده ارتقا Snapdragon 845 به Snapdragon 855 است. مدل Xiaomi Mi Mix 3 در ماه مه ۲۰۱۹ به قیمت ۵۹۹ یورو (۶۷۹ دلار) در دسترس خواهد بود.

گوشی LG V50 THINQ

gwshy-lg-v50-thinq.jpg

گوشی ال‌جی V50 ThinQ اولین گوشی هوشمند با قابلیت اتصال به شبکه‌ 5G محسوب می‌شود که ال‌جی از آن رونمایی کرده است. از ویژگی‌های این مدل گوشی همراه می‌توان به باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری و پردازنده Snapdragon 855 که سرعت بیشتری به این مدل می‌بخشد، اشاره کرد. باتوجه به اینکه ال‌جی وی ۵۰ تین‌کیو قابلیت اتصال به شبکه‌ 5G را دارد، ظرفیت باتری به‌ گونه‌ای انتخاب شده است که کاربران از طول عمر مناسب باتری بهره ببرند و با مشکلی رو‌به‌رو نشوند و بتوانند از دستگاهی با باتری‌ با ظرفیت قابل‌ اعتماد استفاده کنند. زمانی‌ که اولین گوشی‌های با قابلیت اتصال به شبکه‌ 4G LTE به بازار معرفی شدند، کاربران مشکلاتی در طول عمر باتری آنها تجربه کردند. اما به‌ نظر می‌رسد این موضوع برای نسل پنجم شبکه‌ اینترنت از قبل تدبیر شده است. قیمت گذاری برای این مدل هنوز اعلام نشده است.

گوشی Samsung Galaxy S10 5G

gwshy-samsung-galaxy-s10-5g.jpg

سامسونگ در کنار سه گوشی مورد انتظار گلکسی اس ۱۰،‌ اس ۱۰ پلاس و S10e یک نسخه‌ 5G را نیز برای سال ۲۰۱۹ معرفی کرد. این مدل ۶.۷ اینچی یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و برای شارژ کردن آن از شارژر ۲۵ واتی استفاده می‌شود. نسخه‌ 5G گلکسی اس ۱۰ از شارژ سریع وایرلس نسل دوم بهره می‌برد و توسط Wireless PowerShare نیز می‌توان دیگر ابزار و گوشی‌ها را به‌ صورت بی‌سیم شارژ کرد.

متاسفانه، به دلیل اجزای داخلی بزرگ 5G  این مدل قادر به پشتیبانی از کارت microSD نیست.گلکسی S10 5G تا به الان نتوانسته یک تاریخ انتشار دقیق در حدود نیمه اول سال ۲۰۱۹ داشته باشد، اما هنگامی که برای اولین بار راه اندازی می‌شود، شبکه Verizon را منحصر به فرد خواهد کرد. قیمت گذاری این گوشی هنوز  اعلام نشده است.

گوشی ZTE Axon 10 Pro 5G

gwshy-zte-axon-10-pro-5g.jpg

ZTE هم در رویداد MWC امسال، گوشی پرچمدار 5G خود را با نام Axon 10 Pro 5G و سخت‌افزار قدرتمند و رقابتی با گوشی‌های معتبر دیگر معرفی کرد. این دستگاه به تراشه‌ اسنپدراگون ۸۵۵ همراه‌ با مودم X50 کوالکام با قابلیت اتصال به شبکه‌ 5G مجهز است. ZTE برای تضمین عرضه‌ جهانی دستگاه هوشمند 5G خود در همین نیمه‌ ابتدایی سال ۲۰۱۹، با اپراتورهای بزرگی مانند China Telecom و Hutchinson Drei و Elisa وارد شراکت شده است. این دستگاه با باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تقویت شده و اندروید ۹ (Pie) روی آن نصب شده است. با چنین امکانات درخور توجهی قطعا گوشی پرچمدار ZTE گوشی ارزانی نخواهد بود، اما قیمت گذاری هنوز تأیید نشده است.

گوشی Alcatel 7 5G

gwshy-alcatel-7-5g.jpg

آلکاتل تاکنون به علت عرضه گوشی‌های ارزان قیمت، فروش خوبی در جهان داشته است. امسال نیز در نمایشگاه MWC 2019 با عرضه Alcatel 7 5G، همه را شگفت‌زده کرد. این گوشی که نسخه جدیدتری از Alcatel 7 است، مجهز به یک پردازنده Snapdragon 855، صفحه نمایش ۶.۵ اینچی، رم ۶ گیگابایتی و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر است.

یک نماینده آلکاتل اظهار کرد این مدل گوشی در پایان سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد، اما به احتمال زیاد یک مدل برای در بازار سال ۲۰۲۰ محسوب خواهد شد. قیمت گذاری هنوز مورد تایید نیست، اما با توجه به آلکاتل اصلی ۷ که فقط ۱۷۹ دلار برای این گوشی عرضه شده است، این گوشی یکی از ارزانترین گوشی‌های موجود در این فهرست است.

گوشی Oneplus 5G Prototype

gwshy-oneplus-5g-prototype.jpg

انتظار می‌رود اولین گوشی 5G وان‌پلاس در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ میلادی بارسلونا معرفی شود. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری USA Today، گوشی هوشمند وان‌پلاس با تراشه‌ اسنپدراگون ۸۵۵ و مودم 5G اسنپدراگون X50 به بازار عرضه خواهد شد. گوشی 5G وان‌پلاس در نیمه‌ دوم سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق اپراتور تلفن همراه EE در انگلیس و اپراتور تلفن همراه Elisa فنلاندی به بازار عرضه خواهد شد؛ اما باید ذکر کرد ما اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم. OnePlus هنوز در مرحله محاسبات قیمتی به سر می‌برد، اما اخیرا مدیرعامل آن اعلام کرده است که او انتظار دارد دستگاه‌های 5G درابتدا ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار بیشتر از همتایان 4G خود به فروش روند.

گوشی Oppo 5G Prototype

gwshy-oppo-5g-prototype.jpg

در کنار گوشی‌های OnePlus در غرفه کوالکام، نمونه دیگر 5G از Oppo نیز وجود داشت که  بخشی از بازی Shadow را نشان می‌داد. گوشی هوشمند مجهز به فناوری 5G از نمونه‌ مهندسی اسنپدراگون 855 کوالگام بهره ‌گرفته و مجهز به مودم X50  خواهد بود. اوپو قصد دارد یکی از اولین سازندگان گوشی‌های هوشمند ارائه‌دهنده‌ دستگاه‌هایی با فناوری 5G به کاربران باشد، اما اطلاعات زیادی در مورد این مدل گوشی در خصوص اتصال آن به شبکه اینترنتی به اشتراک نگذاشته است. عرضه این مدل  در سه ماهه دوم سال جاری برنامه ریزی شده است.

گوشی Sony 5G Prototype

gwshy-sony-5g-prototype.jpg

سونی نمونه‌ اولیه‌ای از گوشی 5G خود را در جریان MWC 2019 به‌ نمایش گذاشته است. از آنجایی که دستگاه به‌ نمایش گذاشته‌ شده، محصول نهایی سونی نیست؛ انتظار می‌رود تا تاریخ رویداد رونمایی شاهد تغییراتی در طراحی یا مشخصات این گوشی هوشمند باشیم. گوشی هوشمند 5G سونی با تراشه‌ اسنپدراگون ۸۵۵ و مودم X50 ارائه خواهد شد. همانگونه که انتظار می‌رود، سونی اطلاعاتی از قیمت گذاری این محصول اعلام نکرده است.

گوشی Honorable Mention: HTC 5G HUB

5g-hub.jpg

هاب 5G اچ تی سی آخرین محصول وارد شده به بازار با پشتیبانی از این فناوری مدرن است. گجت HTC 5G Hub در واقع یک تبلت است که از نمایشگر ۵ اینچی برخوردار است و سیستم عامل اندروید بر روی آن اجرا می شود. تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ در کنار مودم ایکس ۵۰ نقطه قوت این محصول است. HTC هنوز اعلام قیمت نکرده است اما طبق گفته این شرکت انتظار می‌رود آن را در بهار امسال منتشر کند.

انتهای پیام/

گزارش از سارا کیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

کد خبر: 6814