انتقاد تند دادستان جدید تهران از عملکرد وزیر ارتباطات

شنبه،۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

دادستان+کل+کشور

گروه اجتماعی- در جلسه امروز مراسم تکریم و معارفه دادستان جدید تهران حجت‌الاسلام و المسملین منتظری، دادستان کل کشور با مطرح کردن سوالاتی از وزیر ارتباطات به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پیام ایران، دادستان کل کشور با اشاره رها بودن فضای مجازی در کشور گفت: متاسفانه فضای مجازی ما آفت و آسیبی برای کشور شده است البته نمی‌گوییم فضای مجازی نیاز نیست بلکه جزو ضروریات است، اما آنچه که مورد مطالبه است این است که این فضا باید مدیریت شود و مسئولیت آن هم مستقیما متوجه وزارت ارتباطات است، چون بیشترین مسائل مربوط به فضای مجازی در حوزه وظایف این وزارتخانه است.

وی بیان کرد: ما چند سوال اساسی داریم، می‌گوییم نسبت به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که جزء مصوبات شورای عالی فضای مجازی است چرا عملی انجام نداده اید؟ چرا مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرایی نمی‌کنید؟ این فریاد را کجا باید ببریم بزنیم؟

دادستان کل کشور تصریح کرد: سوال دوم این است که آقای وزیر ارتباطات طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی شما مکلف بودید شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت کنید. پس چرا نکردید؟ چرا باید پول و سرمایه و هزینه‌ای که باید در تقویت شبکه‌های اجتماعی داخلی صرف می‌شد هزینه اینستاگرام و تلگرام شده است؟ چرا کوتاهی کردید؟ مطالبه بنده از شما این است به مردم جواب بدهید.

حجت‌الاسلام و المسملین منتظری گفت: سوال سوم این است که این میدان دادن به شبکه‌های خارجی و در اختیار گذاشتن پهنای باند زیاد به آن‌ها به چه دلیل است؟ مگر طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی شما مکلف نبودید که پهنای باند شبکه‌های خارجی را محدود کنید و به پهنای باند شبکه‌های اجتماعی داخلی بیفزایید؟ چرا این کار را نکردید و چرا نمی‌کنید؟

انتهای پیام/

کد خبر: 6832