پناهیان: ممنوعیت ازدواج زیر ۱۸ سال، نهایت نفهمیدن دین است

جمعه،۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

حجت الاسلام پناهیان

گروه اجتماعی- سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه جا‌هایی مثل وزارت فرهگ و ارشاد باید غذا‌های مسموم فرهنگی را کنترل کنند، تصریح کرد: اگر حکومتی بگوید کنترل نمی‌کند عین است که بگوید من دزدی‌ها را کنترل نمی‌کنم.

به گزارش پیام ایران، کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه چه دلیلی دارد که ما افراد را تا هجده سالگی دانش‌آموز و کودک تلقی می‌کنیم، اظهار داشت: برخی‌ها هم می‌خواهند پای قانون را وسط بیارند و ازدواج افراد زیر هجده سال را جرم تلقی کنند. این نهایت نفهمیدن دین است.

وی با بیان اینکه انسان از چهارده پانزده سالگی مکلف می‌شود و رشد معنوی‌اش آغاز می‌شود: گفت: امام صادق (ع) می‌فرماند اگر کسی تا هجده سالگی عمر کرد کافی است که در معنویت به حد کمال برسد. اصلاً اینطور نیست که برای رشد معنویت تا چهل سالگی زمان نیاز باشد.

استاد حوزه ادامه داد: فرد هفده ساله می‌تواند والی یمن شود، امّا بسیاری از مسئولینی که حاضر نیستند میز خودشان را رها کنند در همین سنین کم مسئولیت گرفته‌اند، ولی الان هفده هجده ساله‌ها را پشت نیمکت‌ها می‌نشانند و به آن‌ها دانش‌آموز می‌گویند.

پناهیان با بیان اینکه موثرترین عامل تربیت در جامعه، وضعیت فکری و روحی مسئولان جامعه است، تصریح کرد: اگر یک مسئول نسبت به معنویت بی اعتنا باشد هزاران موعظه اثر ندارد و در مقابل، اگر یک مسئول زاهد و مخلص سر کار باشد نیازی به هزاران کلاس اخلاق نیست. در دوران حکومت امام زمان (عج) هم خواهیم دید.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین کشور در زمان امام زمان (ع) آنقدر مقدس و خوب هستند که مردم خاک کف پای آن‌ها را به تبرک برمی‌دارند. چرا نباید استاندار و وزرا و نمایندان مجلس ما در چشم مردم اینطور باشند؟ جامعه اسلامی اینطور است و مسئولان بایند طوری باشند که اگر مردم بچه‌هایشان مریض شد، به مسئولان التماس دعا بگویند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کد خبر: 6901