نگاهی به داخل یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی های دنیا

دوشنبه،۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۱
نگاهی به داخل یکی از قدیمی‌ترین شیرینی فروشی های دنیا

گروه گردشگری- پاریس به‌عنوان پایتخت شیرینی جهان، هیچ کمبودی از نظر فروشگاه‌های شکلات ندارد.

برای اینکه فروشگاه‌ها بتوانند سری در سرها درآورند، باید در دریایی از شیرینی ماکارون و مادلین، خود را به‌عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ فروشگاه شیرینی "مادر خانواده" (A la mere de famille) ثابت‌کنند که به‌ صورت مداوم به مدت دو قرن و نیم در این مکان به کار خود ادامه داده است.

کافه+قدیمی+پاریس

کافه+قدیمی+پاریس

این فروشگاه در سال 1791 توسط پیرژان برنارد که یک خوار و بار فروش‌های جوان بود، پایه‌گذاری شد. پس از تغییر مکان از کلومیر به قلب پاریس، برنارد مغازه خود را در ساختمانی در خیابان 35 رو دو فابرگ مونت مارتر برپا کرد. در اینجا او توانست با ارائه صفی از شیرینی‌های جذاب مانند کیک‌های پرالین تا ظرف‌های عسل، نگاه مردم پاریس را به خود جلب کند.

کافه+قدیمی+پاریس

کافه+قدیمی+پاریس

امروزه گروهی از شکلات سازها تلاش کرده‌اند که روح این مغازه را زنده نگاه‌ دارند. در سال 2000، اتین دولفی که همزمان به‌ عنوان یک تأمین‌ک ننده در مغازه شیرینی فروشی نیز مشغول بکار بود، این کار را با فرزندان خود ادامه داد. پس‌ از این تغییر در مالکیت، تا به امروز بیش از 10 مغازه با همین برند (مادر خانواده) در پاریس تأسیس‌ شده است که به فروش محصولات قدیمی مانند شیرینی میوه‌ای، کالیسون و بیسکویت‌های مونت مارتر به‌ تمامی اهالی پاریس و البته گردشگران می‌پردازند.

5.jpeg

6.jpeg

حتی با وجوداین فروشگاه‌های جدید، هنوز مغازه کوچکی که در خیابان فابورگ مونت مارتر باقی‌مانده، دوست‌داشتنی‌ترین شعبه این فروشگاه است. این مغازه کوچک به‌عنوان قدیمی‌ترین مغازه شیرینی فروشی شهر، همیشه جایگاهی ویژه در تاریخ غنی پاریس خواهد داشت.

7.jpeg

8.jpeg

این مغازه تاریخی پس از ارائه دو قرن و نیم محصول، امروزه تبدیل به یک آدرس افسانه‌ای شده که نمای آن از اواخر قرن نوزدهم تاکنون هیچ تغییری نکرده است. این مغازه تنها یک فروشگاه ساده نیست، بلکه میراثی استثنایی است که هرگز تولید خود را متوقف نمی‌کند.

9.jpeg

انتهای پیام/

منبع: lastsecond

کد خبر: 6987